-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Polttoainepumput – Mercedes-Benz

(löytyi 210 tulosta)

Sijoituskriteerit
Polttoainepumppu HELLA 8TF 358 146-011
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   8TF 358 146-011
115,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu PIERBURG 7.00228.51.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.00228.51.0
196,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu PIERBURG 7.02701.38.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.02701.38.0
197,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tankin anturi HELLA 8TF 358 146-421
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   8TF 358 146-421
75,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 986 580 310
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 580 310
98,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu PIERBURG 7.28126.51.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.28126.51.0
142,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu HELLA 8TF358 303-271
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   8TF 358 303-271
35,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu MAGNETI MARELLI 313011300124
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   313011300124
47,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 254 049
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 254 049
114,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu HELLA 8TF 358 146-291
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   8TF 358 146-291
35,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineen syöttömoduuli MAGNETI MARELLI 313011313207
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   313011313207
81,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu DELPHI FG1016-12B1
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   FG1016-12B1
82,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu DELPHI FE0546-
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   FE0546-
29,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu PIERBURG 7.05656.43.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.05656.43.0
158,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu DELPHI FE10141-12B1
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   FE10141-12B1
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Miten polttoainepumppu on rakennettu?

Polttoainepumpun rakenne vaihtelee ajoneuvon mukaan. Nykyään polttoainepumppu on useimmiten sähkökäyttöinen, ja vain muutamissa perinteisissä dieseljärjestelmissä käytetään edelleen mekaanisesti toimivia pumppuja, jotka perustuvat syrjäytysperiaatteeseen. Polttoainepumppu on sijoitettu joko polttoainesäiliön läheisyyteen tai säiliöön, jolloin polttoaine virtaa sähköisen käyttövoiman kautta. Näin sähköinen polttoainepumppu voidellaan ja jäähdytetään samanaikaisesti ilman tulipalon vaaraa. Polttoainepumpun asiaankuuluvien osien ylikuumenemisen tai kipinöinnin vaaraa ei ole ilman syrjäyttämisen ja tarvittavan hapen palamisen vuoksi.

Mitä tapahtuu, jos polttoainepumppu vikaantuu?

Jos polttoainepumppu vikaantuu, ajoneuvo ei ole enää liikennekelpoinen. Se pysähtyy, minkä vuoksi polttoainepumppujen on oltava erittäin luotettavia. Polttoainepumppujen toiminta-aika ilman vikoja on yleensä 5 000-10 000 tuntia.

Millaisia polttoainepumppuja on olemassa?

Polttoainepumppuja on useita eri tyyppejä, joiden kapasiteetti vaihtelee. Jotkin ajoneuvojen moottorit tarvitsevat vain pieniä määriä polttoainetta, mutta polttoainepumppuja käytetään myös monissa muissa ajoneuvoissa, kuten lentokoneissa ja raketeissa, joissa pumppujen on toimitettava valtavia määriä polttoainetta. Kaasuttimilla varustetuissa moottoreissa käytetään usein kalvopumppuja, joiden syöttöpaine on 0,15-0,40 bar. Ruiskutusmoottori vaatii korkeampaa painetta, erityisesti imusarjan ruiskutuksen yhteydessä. Virtauspumppuja käytetään usein bensiinin pumppaamiseen, kun taas syrjäytyspumppuja käytetään voiteluöljyn pumppaamiseen. Se, kuinka suuri syöttönopeus on, riippuu säiliön osista ja polttomoottorista.

Yleensä käyttöpaine on 3-7 baaria ja syöttönopeus 80-250 l/h. Toimitettu polttoainemäärä pääsee ruiskutusmoottoriin, joka kuluttaa siitä vain pienen osan. Ylimääräinen polttoaine palautetaan säiliöön paluuletkun kautta.

Periaatteessa voidaan erottaa seuraavat polttoainepumput:

  • syrjäytyspumput
  • virtauspumput

Syrjäytyspumppuja käytetään pääasiassa dieseljärjestelmissä. Virtauspumppuja käytetään pääasiassa bensiinikäyttöisissä ajoneuvoissa, ja niiden suorituskyky on pienempi kuin syrjäytyspumppujen. On myös olemassa virtaus- ja syrjäytyspumppujen yhdistelmiä.

Näin polttoainepumpun viat ilmenevät

Polttoainepumpun mahdollisten vikojen ilmeneminen voi vaihdella suuresti. Ensimmäisiä merkkejä ovat moottorin jyskytys tai nykiminen, joka ei välttämättä tapahdu tasaisesti. Moottori saattaa menettää tehoa tai reagoida hitaammin. Nämä muutokset eivät aina viittaa vialliseen polttoainepumppuun. Mahdollisia syitä on muitakin, minkä vuoksi on tärkeää määrittää ensin vika ja tarkistaa polttoainepumpun toimivuus.

Viallisen polttoainepumpun vaihto

Vaikka polttoainepumppu on suunniteltu syöttämään polttoainetta autoon koko sen käyttöiän ajan, polttoainepumppu ei ole immuuni vioille ja vaurioille. Jos sinulla on tietyt perustiedot, voit vaihtaa polttoainepumpun itse. Ensinnäkin tarvitaan nostolava ja sinulla pitäisi olla tarvittavat työkalut käsillä. Erityisesti mekaanisissa polttoainepumpuissa, jotka sijaitsevat suoraan moottorissa, sinulla on hyvät mahdollisuudet vaihtaa polttoainepumppu sujuvasti itse. Sähköiset pumput sen sijaan sijaitsevat usein polttoainesäiliössä, eikä niihin pääse niin helposti käsiksi. Jos sinulla on vähän kokemusta, jätä asennus siksi koulutetun erikoisliikkeen tehtäväksi.

Noudata seuraavia ohjeita, jos haluat vaihtaa polttoainepumpun:

  • Ajoneuvon on oltava nostolavalla.
  • Tarkista moottorin ohjaus ja sulake sekä kaikki liitännät varmistaaksesi, etteivät ne aiheuta vikaa. Tarvittaessa polttoainepumppua ei tarvitse vaihtaa, jos vika johtuu vain viallisesta kaapelista.
  • Jos polttoainepumppu on asennettu polttoainesäiliöön, ota yhteyttä asiantuntijahenkilöstöön ja pyydä tarvittaessa neuvoja. Useimmissa tapauksissa polttoainepumppu sijaitsee kuitenkin takaistuimen ja polttoaineen täyttökorkin välissä.
  • Varmista, että ajoneuvon akku on irrotettu.
  • Irrota polttoaineletkut polttoainepumpusta. Sulje letkut niin, ettei polttoainetta pääse enää vuotamaan.
  • Irrota ohjaus- ja virtajohdot pumpusta.
  • Irrota polttoainepumppu ja puhdista se.
  • Aseta uusi polttoainepumppu paikalleen ja kytke se uudelleen valmistajan ohjeiden mukaisesti.
  • Toimenpiteen jälkeen on tarkistettava polttoainepumpun liitäntöjen tiukkuus ja moitteeton toiminta.

Suositut polttoainepumppujen valmistajat

Motointegratorista löydät laajan valikoiman polttoainepumppuja ja tarvittavia lisävarusteita. Voit valita ajoneuvoosi sopivan polttoainepumpun lukuisten valmistajien valikoimasta. Suosittuja valmistajia on lueteltu alla:

  • VDO
  • Bosch
  • Pierburg
  • Valeo
  • Meatdoria
  • Magneti Marelli
  • Delphi

Osta polttoainepumppuja Motointegratorin verkkokaupasta

Jos tarvitset uuden polttoainepumpun ajoneuvoosi, löydät laajan valikoiman polttoainepumppuja, tarvittavia työkaluja tai yksittäisiä pumpun osia. Motointegratorilla käytössäsi on yli 5 miljoonan varaosan valikoima. Sinulla on mahdollisuus etsiä polttoainepumppua osanumeron perusteella tai selata kategorioitamme löytääksesi oikean tuotteen. Polttoainepumppujamme on saatavilla lähes kaikkiin ajoneuvomalleihin ja -merkeihin.