- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Polttoainejohdot – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT
(löytyi 27 tulosta)
Jos polttoaine olisi autosi veri, polttoaineletkut olisivat suonet ja valtimot. Jos jokin on tukkeutunut tai vuotaa, molemmissa tapauksissa tarvitaan kiireellisiä toimia. Autojen osalta on kyse oikeiden osien löytämisestä vaihdettavaksi tai korjattavaksi. Näitä osia varten tarvitset myymälän, joka työskentelee ensiluokkaisten valmistajien ja huippumerkkien kanssa, joka pystyy toimittamaan osat salamannopeasti ja joka pystyy yhdistämään kaiken tämän edullisiin hintoihin. Onneksesi Motointegrator on juuri tällainen varaosien verkkokauppa.
Valmistaja: | MAGNETI MARELLI |
Valmistajan numero: | 215820001700 |
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT260105 |
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT260089 |
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT230126 |
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT120238RA |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT120201RA |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT120145RA |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT120202RA |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT120237RA |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT120217RA |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoaineletkun tehtävä
Jotta moottori ja sen palamisprosessi toimisivat lainkaan, se tarvitsee ihanteellisen ilman ja polttoaineen seoksen. Jälkimmäinen odottaa käyttöä säiliössä. Säiliö sijaitsee yleensä auton takaosassa, kun taas moottori on asennettu auton etuosaan. Tämä reitti vaatii asianmukaista apua, jota polttoainepumppu tarjoaa. Sen avulla diesel tai bensiini pumpataan moottoriin. Bensiini kulkee tätä reittiä aina 3-7 baarin paineessa polttoaineletkussa. Se johdetaan säiliöstä polttoainesuodattimen kautta moottorin ruiskutusventtiileihin. Letkun paineesta riippuen kuitenkin vain osa kuljetetusta polttoaineesta pääsee moottoriin. Moottoriin ruiskutetaan oikea määrä polttoainetta lataus- tai imupaineen, polttoaineen paineensäätimen ja (mallista riippuen) ohjausyksikön monimutkaisen vuorovaikutuksen avulla. Polttoainepumppu lähettää aina liikaa polttoainetta letkujen läpi, jotta moottori saa aina ja luotettavasti riittävästi polttoainetta jokaista ajateltavissa olevaa tehoa varten. Tämä tarkoittaa, että polttoainetta jää aina jonkin verran yli. Tämä ylijäämäpolttoaine kulkee polttoaineen paineensäätimen läpi ja tekee tiensä takaisin. Joissakin tapauksissa polttoaine kulkee oman jäähdyttimensä läpi ja päätyy lopulta takaisin säiliöön. Siitä koko peli alkaa alusta.
Polttoaineletkujen rakenne
Yksittäiset polttoaineletkut eroavat toisistaan lähinnä käytetyn materiaalin osalta. Joissakin automalleissa on jäykät polttoaineletkut. Nämä on yleensä valmistettu polyamidista tai teräksestä. Vaihtoehtoisesti on myös muunnelmia, joissa on joustavat letkut. Ne on valmistettu joustavasta muovista tai kumista. Bensiiniletkujen halkaisija on yleensä 6 mm sisäpuolella ja 8 mm ulkopuolella. Dieselajoneuvoissa polttoainelinjassa on korkeampi paine. Näin ollen niiden on kestettävä hieman enemmän ja ne on suunniteltu hieman paksummiksi. Tämä tarkoittaa sitä, että dieselinjojen ulkohalkaisija on noin 10 mm.
Mitä vikoja polttoaineletkussa voi esiintyä?
Polttoaineletkujen on kestettävä paljon johtavassa toiminnassaan. Niihin kohdistuu jatkuvasti paineita, ja niihin voi muodostua kerrostumia. Tähän lisätään erilaiset ulkoiset vaikutukset, kuten kosteus, kylmyys, lika ja mahdolliset eläinten puremat - avainsana näätävauriot. Lisäksi letkut voivat taittua tai hankautua. Kaikki tämä voi ajan mittaan johtaa polttoaineletkujen vaurioitumiseen. Metalliset linjat voivat myös kamppailla ruosteen kanssa. Muovista tai kumista valmistetut voivat huokoistua tai vuotaa jollakin muulla tavalla. Suuri osa tästä on normaalia ajan myötä tapahtuvaa kulumista. Varsinaisten linjojen lisäksi polttoainepiiri voi vuotaa myös monista muista liitännöistä, tiivisteistä ja vastaavista osista. Mutta miten nämä ongelmat ilmenevät?
Miten tunnistaa vuotava polttoainepiiri
Polttoainepiirin vuodon mahdolliset oireet ovat periaatteessa ilmeisiä. Seuraavassa on luettelo tyypillisistä oireista:
- Autosi ympärillä on havaittavissa bensiinin tai dieselin hajua, vaikka olisit poissa huoltoasemalta.
- Autosi alle on muodostunut bensiini- tai diesellammikko.
- Löydät polttoainetta putken ympäriltä, kun katsot autosi alle..
- Moottori ei käynnisty, koska se ei saa riittävästi tai lainkaan polttoainetta.
- Moottori ei käy tasaisesti.
- Auto itse näyttää viestejä, kuten "Polttoaineen paine liian alhainen".
Kaikki nämä oireet ilmaisevat hyvin selkeästi, että autosi polttoaineletkuissa on vuotoja.
Korjata tai vaihtaa viallinen polttoaineletku?
Jos yksi tai useampi näistä oireista ilmenee ja syy on viallinen polttoaineletku, on tärkeää toimia nopeasti. Hallitsemattomat polttoainevuodot ovat nimittäin suuri tulipalon ja ympäristön vaara, vaikka tulipaloa ei olisikaan. Vian laajuudesta ja rakennetyypistä riippuen voit korjata tai vaihtaa putken. Jos kyseessä on joustava polttoaineletku, vaurioitunut alue voidaan korjata melko helposti korjaussarjan avulla tai metritavarana. Jäykkien letkujen kohdalla tämä voi olla monimutkaisempaa. Tällöin tarvitset tietyn varaosan juuri sinun ajoneuvoosi. Pääsääntöisesti kiinteitä, jatkuvia letkuja ei kuitenkaan ole asennettu toisesta päästä toiseen. Näin ollen sinun on vaihdettava (tai teetettävä) vain vaurioitunut osa.
Osta polttoaineletkuja verkosta
Jos polttoaineletku ei ole enää täysin tiivis, on korkea aika korjata tai vaihtaa se. Riippumatta siitä, johtuuko vika kulumisesta vai jopa marista, tarvitset nyt oikean korjaus- tai varaosan. Löydät sen Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta. Tarjoamme polttoaineletkuja AUTLOG, BOSCH, DELPHI, ENGITECH, SEMPERIT ja muilta valmistajilta. Voit aina hyötyä asiantuntevasta asiakaspalvelustamme ja salamannopeasta toimituksestamme, jonka ansiosta saat autosi kuivumaan nopeasti uudelleen.