Joulukausi 2024

Polttoainejärjestelmän osat

(löytyi 190 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Polttoainejärjestelmän osat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Mercedes-Benz SL (R230) 350 (230.467), teho: 245 hv/180 kW

Meidän olisi keskityttävä paljon enemmän liitoselementteihin - myös polttoaineletkuihin. Pelkkä letku ei riitä. Toimiva polttoainepiiri tarvitsee ehdottomasti oikeat liitännät ja liitokset. Vain jos nämä ovat ehjiä ja sopivat ihanteellisesti letkuihin, ne voivat täyttää oman osuutensa piirissä. Jos autosi polttoaineletkujen liitännöissä on ongelmia, löydät varmasti etsimäsi 5 miljoonan varaosamme joukosta.

Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Mäntä, korkeapainepumppu HANS PRIES 304 822
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   304 822
15,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ohjainlaite, polttoainepumppu HANS PRIES 629 455
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   629 455
40,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, rivipumppu BOSCH 9411617639
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   9 411 617 639
3,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 466 100 401
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 466 100 401
65,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 460 105 309
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 105 309
0,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 460 100 370
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 100 370
3,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 460 134 317
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 134 317
13,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu DELPHI DEL7189-267K
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL7189-267K
511,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, polttoaineletku ENGITECH ENT120063
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT120063
129,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mäntä, korkeapainepumppu FEBI BILSTEIN 37162
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   37162
14,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Rele, polttoainepumppu HANS PRIES 116 586
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   116 586
49,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ohjainlaite, polttoainepumppu PIERBURG 7.07796.10.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.07796.10.0
85,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mäntä, korkeapainepumppu INA 711 0280 10
Valmistaja:   INA
Valmistajan numero:   711 0280 10
26,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiinnitys, polttoaineletku ROMIX ROM C60385, 2 Kappale
Valmistaja:   ROMIX
Valmistajan numero:   ROM C60385
13,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu DELPHI DEL5936-124A
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL5936-124A
14,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Polttoaineletkun ja liitännän välinen vuorovaikutus

Bensiinimoottori tarvitsee oikean ilman ja polttoaineen seoksen palamisen onnistumiseksi. Polttoaine ruiskutetaan tähän järjestelmään polttoaineletkujen ja venttiilien kautta. Tätä varten polttoaine on ensin siirrettävä säiliöstä kohti moottoria. Ensimmäinen on yleensä auton takaosassa ja toinen aivan edessä. Polttoainepumppu tulee kuvaan mukaan kuljettamaan tätä matkaa letkujen kautta. Se pumppaa polttoaineen letkuja pitkin polttoainesuodattimen kautta moottoriin. Polttoaine kulkee letkujen läpi 3-7 baarin paineella. Jos letkut on liitetty toisiinsa tai jos ne on liitetty johonkin muuhun komponenttiin, liitokset vaikuttavat kokonaisuuteen.

Ne varmistavat turvallisen yhteyden letkujen ja komponenttien, kuten säiliön, suodattimen tai venttiilien, välillä. Kun jälkimmäiset venttiilit on saavutettu, moottori saa juuri sen määrän bensiiniä, jonka se tarvitsee ihanteellisen seoksen aikaansaamiseksi. Loppujen lopuksi polttoainepumppu lähettää aina ja tarkoituksella aivan liikaa bensiiniä tai dieseliä linjojen läpi. Näin varmistetaan, että polttoainetta on aina riittävästi, myös moottorin suurilla kierroksilla. Jäljelle jäävä polttoaine kulkee polttoaineen paineensäätimen ohi ja muita johtoja ja liitäntöjä pitkin takaisin säiliöön, josta peli alkaa alusta.

Polttoaineletkujen liitäntöjen suunnittelu

Polttoaineletkujen liitännät eroavat toisistaan pääasiassa kahdella tavalla: materiaalin ja muodon osalta. Riippuen polttoaineletkusta ja moottorin osasta, johon liitokset on asennettava, liitokset on valmistettu joko muovista tai metallista. Venttiilien kaltaisten komponenttien liitoksissa käytetään usein ruuvikierteitä. Jos liitetään "vain" kaksi linjaa, pikaliittimet, kuusiprofiilit ja ulkoiseen vakauttamiseen tarkoitetut puristimet ovat yleensä riittäviä. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä asiana polttoaineletkujen liitäntöjen on myös vastattava letkun halkaisijaa ja letkun reititykselle mahdollisesti määritettyjä muotoja. Myös liitoksia tai kulmien kiertämistä varten on olemassa erityisosia.

Mitkä viat voivat aiheuttaa ongelmia polttoainepiirissä?

Paljon painetta, joskus korkeita lämpötiloja ja mahdollisia kerrostumia sisäpuolella. Kosteus, kylmyys, lika tai eläinten puremat ulkopuolelta. Letkuista, liitännöistä ja muista osista koostuvan polttoainepiirin on kestettävä paljon. Mikään näistä ei jätä eri komponentteja vahingoittumattomiksi. Letkut voivat ruostua, huokoistua tai vaurioitua muulla tavoin. Myös liitokset voivat vuotaa tai rikkoutua eri syistä. Lyhyellä aikavälillä tämä voi johtua edellä mainituista ulkoisista vaikutuksista, kuten marttojen aiheuttamista vahingoista. Tai se voi johtaa kulumisen merkkeihin pitkällä aikavälillä. Joka tapauksessa yksi asia on selvä: polttoainepiirikin on vain niin vahva kuin sen heikoin lenkki. Jos jokin osa vioittuu eikä tiiviys ole enää taattu, on ryhdyttävä toimiin.

Polttoainepiirin vuodon merkit

Toisin kuin monissa muissa vioissa, polttoainepiirin perustavanlaatuinen ongelma on melko helppo tunnistaa: Heti kun dieseliä tai bensiiniä ilmestyy jonnekin, missä sitä ei pitäisi olla, virtapiirissä on oltava vuoto. Tämä voi ilmetä tuntuvana polttoaineen hajuna auton ympärillä tai vielä selvemmin lätäkkönä auton alla. Moottorin käynnistysongelmat eivät ole yhtä ilmeisiä. Tähän voi olla muitakin syitä. Sama koskee moottoria, joka ei käy tasaisesti. Tässäkin on monia mahdollisia syitä, ja polttoainepiirin vuoto on yksi niistä. Nykyaikaisemmat autot kertovat asiasta jopa suoremmin virheilmoituksilla, kuten "polttoaineen paine liian alhainen". Kaikki nämä asiat viittaavat vuotoon piirissä, ja liitännät ovat yksi mahdollisista kohdista.

Virheiden löytäminen piiristä ja liitäntöjen vaihto

Jos jokin edellä mainituista oireista ilmenee, aloitetaan vuodon etsiminen. Tämä etsintä on suoritettava mahdollisimman nopeasti. Loppujen lopuksi vuotava polttoaine on suuri vaara mahdollisten tulipalojen ja ympäristövahinkojen kannalta. Jos järjestelmän heikon kohdan etsintä johtuu polttoaineen huoltoliitännästä, se on parasta vaihtaa suoraan asianmukaiseen varaosaan.

Osta polttoaineletkujen liitännät Motointegratorilta

Tämä tarkoittaa sitä, että polttoainepiirin vuotoja voi syntyä äkillisesti martien aiheuttaman vahingon tai vastaavan tapahtuman vuoksi tai vähitellen kulumisen seurauksena. Liitäntöjen osalta ongelmana on yleensä - jos lainkaan - kuluminen huokoisen muovin tai vastaavien poikkeavuuksien muodossa. Tällöin on mahdollisimman nopeasti löydettävä korvaava osa. Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta saat nämä nopeasti tunnetuilta valmistajilta, kuten VDO, PIERBURG, MEAT & DORIA, FEBI BILSTEIN tai ELRING.