-4% autojen varaosista

Polttoainejärjestelmän osat

(löytyi 89 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Polttoainejärjestelmän osat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Skoda FABIA III (NJ3) 1.0, teho: 75 hv/55 kW

Meidän olisi keskityttävä paljon enemmän liitoselementteihin - myös polttoaineletkuihin. Pelkkä letku ei riitä. Toimiva polttoainepiiri tarvitsee ehdottomasti oikeat liitännät ja liitokset. Vain jos nämä ovat ehjiä ja sopivat ihanteellisesti letkuihin, ne voivat täyttää oman osuutensa piirissä. Jos autosi polttoaineletkujen liitännöissä on ongelmia, löydät varmasti etsimäsi 5 miljoonan varaosamme joukosta.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Takaiskuventtiili VAICO V10-4914
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V10-4914
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, polttoainepumppu HANS PRIES 201 619
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   201 619
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste, ruiskutuspumppu ENGITECH ENT220054
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT220054
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainepumpun osa ENGITECH ENT220052
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT220052
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ohjainlaite, polttoainepumppu PIERBURG 7.07796.16.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.07796.16.0
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste, polttoainepumppu IMPERGOM 25647
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25647
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu DELPHI DEL9007-497BN
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL9007-497BN
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu DELPHI DEL7182-447AE
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL7182-447AE
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 466 100 310
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 466 100 310
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 466 100 310
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ohjainlaite, polttoainepumppu AUTLOG AV6215
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AV6215
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu BOSCH 9 461 610 111
Elementti, jakajapumppu BOSCH 9 461 610 111
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   9 461 610 111
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu BOSCH 9 461 610 424
Elementti, jakajapumppu BOSCH 9 461 610 424
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   9 461 610 424
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste BOSCH 1 460 105 307
Tiiviste BOSCH 1 460 105 307
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 105 307
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu BOSCH 9 461 610 128
Elementti, jakajapumppu BOSCH 9 461 610 128
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   9 461 610 128
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu BOSCH 9 411 619 204
Elementti, jakajapumppu BOSCH 9 411 619 204
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   9 411 619 204
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Polttoaineletkun ja liitännän välinen vuorovaikutus

Bensiinimoottori tarvitsee oikean ilman ja polttoaineen seoksen palamisen onnistumiseksi. Polttoaine ruiskutetaan tähän järjestelmään polttoaineletkujen ja venttiilien kautta. Tätä varten polttoaine on ensin siirrettävä säiliöstä kohti moottoria. Ensimmäinen on yleensä auton takaosassa ja toinen aivan edessä. Polttoainepumppu tulee kuvaan mukaan kuljettamaan tätä matkaa letkujen kautta. Se pumppaa polttoaineen letkuja pitkin polttoainesuodattimen kautta moottoriin. Polttoaine kulkee letkujen läpi 3-7 baarin paineella. Jos letkut on liitetty toisiinsa tai jos ne on liitetty johonkin muuhun komponenttiin, liitokset vaikuttavat kokonaisuuteen.

Ne varmistavat turvallisen yhteyden letkujen ja komponenttien, kuten säiliön, suodattimen tai venttiilien, välillä. Kun jälkimmäiset venttiilit on saavutettu, moottori saa juuri sen määrän bensiiniä, jonka se tarvitsee ihanteellisen seoksen aikaansaamiseksi. Loppujen lopuksi polttoainepumppu lähettää aina ja tarkoituksella aivan liikaa bensiiniä tai dieseliä linjojen läpi. Näin varmistetaan, että polttoainetta on aina riittävästi, myös moottorin suurilla kierroksilla. Jäljelle jäävä polttoaine kulkee polttoaineen paineensäätimen ohi ja muita johtoja ja liitäntöjä pitkin takaisin säiliöön, josta peli alkaa alusta.

Polttoaineletkujen liitäntöjen suunnittelu

Polttoaineletkujen liitännät eroavat toisistaan pääasiassa kahdella tavalla: materiaalin ja muodon osalta. Riippuen polttoaineletkusta ja moottorin osasta, johon liitokset on asennettava, liitokset on valmistettu joko muovista tai metallista. Venttiilien kaltaisten komponenttien liitoksissa käytetään usein ruuvikierteitä. Jos liitetään "vain" kaksi linjaa, pikaliittimet, kuusiprofiilit ja ulkoiseen vakauttamiseen tarkoitetut puristimet ovat yleensä riittäviä. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä asiana polttoaineletkujen liitäntöjen on myös vastattava letkun halkaisijaa ja letkun reititykselle mahdollisesti määritettyjä muotoja. Myös liitoksia tai kulmien kiertämistä varten on olemassa erityisosia.

Mitkä viat voivat aiheuttaa ongelmia polttoainepiirissä?

Paljon painetta, joskus korkeita lämpötiloja ja mahdollisia kerrostumia sisäpuolella. Kosteus, kylmyys, lika tai eläinten puremat ulkopuolelta. Letkuista, liitännöistä ja muista osista koostuvan polttoainepiirin on kestettävä paljon. Mikään näistä ei jätä eri komponentteja vahingoittumattomiksi. Letkut voivat ruostua, huokoistua tai vaurioitua muulla tavoin. Myös liitokset voivat vuotaa tai rikkoutua eri syistä. Lyhyellä aikavälillä tämä voi johtua edellä mainituista ulkoisista vaikutuksista, kuten marttojen aiheuttamista vahingoista. Tai se voi johtaa kulumisen merkkeihin pitkällä aikavälillä. Joka tapauksessa yksi asia on selvä: polttoainepiirikin on vain niin vahva kuin sen heikoin lenkki. Jos jokin osa vioittuu eikä tiiviys ole enää taattu, on ryhdyttävä toimiin.

Polttoainepiirin vuodon merkit

Toisin kuin monissa muissa vioissa, polttoainepiirin perustavanlaatuinen ongelma on melko helppo tunnistaa: Heti kun dieseliä tai bensiiniä ilmestyy jonnekin, missä sitä ei pitäisi olla, virtapiirissä on oltava vuoto. Tämä voi ilmetä tuntuvana polttoaineen hajuna auton ympärillä tai vielä selvemmin lätäkkönä auton alla. Moottorin käynnistysongelmat eivät ole yhtä ilmeisiä. Tähän voi olla muitakin syitä. Sama koskee moottoria, joka ei käy tasaisesti. Tässäkin on monia mahdollisia syitä, ja polttoainepiirin vuoto on yksi niistä. Nykyaikaisemmat autot kertovat asiasta jopa suoremmin virheilmoituksilla, kuten "polttoaineen paine liian alhainen". Kaikki nämä asiat viittaavat vuotoon piirissä, ja liitännät ovat yksi mahdollisista kohdista.

Virheiden löytäminen piiristä ja liitäntöjen vaihto

Jos jokin edellä mainituista oireista ilmenee, aloitetaan vuodon etsiminen. Tämä etsintä on suoritettava mahdollisimman nopeasti. Loppujen lopuksi vuotava polttoaine on suuri vaara mahdollisten tulipalojen ja ympäristövahinkojen kannalta. Jos järjestelmän heikon kohdan etsintä johtuu polttoaineen huoltoliitännästä, se on parasta vaihtaa suoraan asianmukaiseen varaosaan.

Osta polttoaineletkujen liitännät Motointegratorilta

Tämä tarkoittaa sitä, että polttoainepiirin vuotoja voi syntyä äkillisesti martien aiheuttaman vahingon tai vastaavan tapahtuman vuoksi tai vähitellen kulumisen seurauksena. Liitäntöjen osalta ongelmana on yleensä - jos lainkaan - kuluminen huokoisen muovin tai vastaavien poikkeavuuksien muodossa. Tällöin on mahdollisimman nopeasti löydettävä korvaava osa. Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta saat nämä nopeasti tunnetuilta valmistajilta, kuten VDO, PIERBURG, MEAT & DORIA, FEBI BILSTEIN tai ELRING.