-3% jousituksesta

Polttoaineen paineensäädin – Mercedes-Benz

(löytyi 8 tulosta)

Varaosat CONTINENTAL
Sijoituskriteerit
Anturi, polttoainepaine FEBI BILSTEIN 171880
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   171880
47,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine BOSCH 0 261 545 115
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 261 545 115
35,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine BOSCH 0 261 230 137
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 261 230 137
39,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineen säätöventtiili, common rail -järjestelmä PIERBURG 7.10715.09.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.10715.09.0
145,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineen paineensäädin BOSCH 0 280 161 511
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 280 161 511
22,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, pakokaasun paine MAGNETI MARELLI 215810014800
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   215810014800
48,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineen paineensäädin BOSCH 0 280 160 587
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 280 160 587
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoaineen paineensäädin MAGNETI MARELLI 213000000001
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   213000000001
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Motointegratorista voit ostaa laadukkaita polttoaineen paineensäätimiä kaikille merkeille ja valmistajille. Käytä suodatintoimintoamme sopivien komponenttien etsimiseen ja luota salamannopeaan toimitukseen.

Mikä on polttoaineen paineensäädin?

Polttoaineen paineensäädintä - joka tunnetaan myös nimellä bensiinin paineensäädin tai järjestelmän paineensäädin - käytetään bensiinimoottoreissa, joissa on polttoaineen ruiskutus. Näissä moottoreissa ruiskutussuuttimet varmistavat, että polttoaine ruiskutetaan palotilaan. Bensiinipaineen säädin pitää tämän polttoaineen paineen kulloisenkin ajotilanteen kannalta optimaalisella tasolla.

Bensiinin paineensäädin avaa ja sulkee venttiilin ja säätelee siten polttoainepumpun polttokammioon syöttämän polttoaineen painetta. Tästä on olemassa erilaisia muunnelmia. Imumoottoreissa säätö tapahtuu alipaineletkun kautta.

Uudemmissa ajoneuvomalleissa polttoaineen paineensäädintä ohjataan elektronisesti. Erilaisia mittausarvoja välittävät anturit ovat tällöin ratkaisevassa asemassa ohjauksessa. Elektroninen versio tarjoaa suuremman tarkkuuden ja mahdollistaa erityisen tasaisen paineen säädön.

Polttoaineen paineanturi varmistaa, että moottorin sylintereihin syötetään oikea paine ja oikea määrä polttoainetta. Näin moottorin suorituskyky voidaan optimoida kulloisiinkin olosuhteisiin. Ilman tätä optimointia polttoaineen kulutus kasvaisi.

Polttoaineen säätöventtiili voidaan asentaa myös dieselmoottoreihin. Tällöin kyseessä on yleensä paineen säätöventtiili.

Polttoaineen paineensäädin voidaan asentaa erillisenä komponenttina tai yhdessä polttoainepumpun kanssa. Jälkimmäisessä tapauksessa polttoaineen paineensäädintä ei voi vaihtaa yksinään.

Bensiinin paineensäädin ja viritys

Myös bensiinin paineensäätimellä on merkitystä virityksessä ja kilpa-ajossa. Virittämisessä vakiobensiinin paineensäädin korvataan toisella komponentilla. Virityskomponentti mahdollistaa bensiinipaineen yksilöllisen säätämisen. Tätä tarkoitusta varten on saatavana säätöruuvi.

Tämä mahdollistaa polttoaineen paineen nostamisen paljon nopeammin, mikä tuo etuja kiihtyvyyteen. Tyypillisesti bensiinin virityspaineen säätimillä voidaan säätää 0-10 baarin välillä. Lisäksi asennetaan alipaineliitäntä, jonka avulla polttoaineen painetta voidaan säätää imupaineen mukaan.

Jos polttoaineen paineensäädin on säädettävissä, voidaan tehdä asianmukaisia testejä, jotta saadaan selville, millä polttoaineen paineella moottori tuottaa halutun suorituskyvyn.

Bensiinin paineensäätimen vikojen syyt

Bensiinin paineensäädin on jatkuvasti aktiivinen ajon aikana, joten se altistuu suurelle kuormitukselle. Kuormitus kasvaa korkeiden lämpötilojen vuoksi.

Viat voivat johtua useista eri syistä. Erityisesti säätöventtiiliin joutuneet likapartikkelit ja kalvon materiaalin väsyminen ovat yleisiä syitä. Lisäksi elektroniset komponentit, kuten polttoaineen paineanturi, voivat kulua ajan myötä likapartikkeleiden ja lämmön vaikutuksesta.

Myös venttiilin avaava jousi on altis kulumiselle. Se voi ajan myötä menettää ominaisuuksiaan, jolloin se ei enää pysty avaamaan venttiiliä kokonaan. Toinen harvinainen syy on ajoneuvon tankkaaminen väärällä tai huonolaatuisella polttoaineella.

Viallinen polttoaineen paineensäädin: nämä oireet ovat tyypillisiä

Jos bensiinin paineensäädin on viallinen, se heikentää moottorin suorituskykyä. Vian merkit näkyvät siksi melko nopeasti. Auton omistajien tulisi miettiä komponenttia, kun näitä oireita ilmenee:

· Moottorin suorituskyky laskee merkittävästi ilman muuta syytä.

· Moottorin merkkivalo syttyy.

· Auto ei käynnisty (ilman vaikeuksia).

· Pakokaasupäästötestissä auto erottuu edukseen, sillä sen päästöarvot ylittävät selvästi normin.

· Ajoneuvon nopeus vaihtelee tyhjäkäynnillä.

Moottorin merkkivalo on hyvin usein ensimmäinen varoitusmerkki. Tällöin on suositeltavaa käydä korjaamolla mahdollisimman pian. Polttoainepaineanturi on yleensä myös vastuussa, jos auto ei käynnisty kunnolla paineensäätimen vian vuoksi. Tällöin tarvitaan useita yrityksiä. Jos et ryhdy toimiin tässä tapauksessa, on vaarana, että auto ei jossain vaiheessa käynnisty lainkaan.

Äärimmäisissä tapauksissa moottori voi yhtäkkiä sammua ajon aikana. Näin käy, jos moottorin polttoaineen saanti on vian vuoksi vakavasti heikentynyt. Bensiininpaineen säädin on siksi myös turvallisuuden kannalta merkityksellinen.

Bensiinin paineensäätimen vaihtaminen: Menettely ja kustannukset

Polttoaineen paineensäätimen korjaustyöt on parasta suorittaa korjaamolla. Ensin he voivat tarkistaa polttoaineen säätimen ja määrittää, onko se todella ongelman syy. Erityisesti vanhempien ajoneuvomallien kohdalla riittää usein varaosan asentaminen. Tällöin on usein tarpeen vain irrottaa kiinnitysklipsi ja vaihtaa osa.

Nykyaikaisissa ajoneuvoissa anturit on lähes aina vaihdettava tai ainakin puhdistettava. Anturin irrottamiseksi se irrotetaan liittimestä ja alipaineletku irrotetaan. Jos puhdistus on tarpeen, myös anturi on irrotettava. Sen jälkeen sitä liotetaan jonkin aikaa etanolissa tai muussa sopivassa puhdistusaineessa. Kun anturi on asennettu takaisin, moottorin merkkivalo ei saa enää syttyä. Jos näin kuitenkin tapahtuu, polttoaineen paineensäätimessä on todennäköisesti vika.

Tilaa bensiinin paineensäädin Motointegratorin verkkokaupasta

Jos polttoaineen paineensäädin on viallinen, voit helposti tilata varaosan Motointegratorilta. Motointegrator on yli 5 miljoonalla varaosalla ja tarvikkeella yksi Suomen suurimmista autoteollisuuden verkkokaupoista.

Etsi erityisesti ajoneuvoosi sopivia osia ja korjaa se mahdollisimman nopeasti. Täältä löydät polttoaineen paineensäätimet kaikkiin merkkeihin ja malleihin laadukkaasti ja kohtuulliseen hintaan.

Palvelulupauksemme: Voit hyödyntää asiantuntevaa asiakaspalveluamme ennen jokaista tilausta, sen aikana ja sen jälkeen ja saada yksityiskohtaisia neuvoja. Kun olet tehnyt päätöksesi, lähetämme varaosan 2-4 arkipäivän kuluessa.