Joulukausi 2024

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät – KUORMA-AUTOT

(löytyi 1935 tulosta)

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät pitävät asiat liikkeessä

Moottorikäyttöisen ajoneuvon liikkeellelähtöön tarvitaan energiaa. Moottori saa tämän energian ajoneuvon polttoaine- ja syöttöjärjestelmien kautta. Näiden järjestelmien eri komponenttien tehtävänä on varmistaa, että dieseliä tai bensiiniä toimitetaan tarvittava määrä oikeaan aikaan. Mutta miten nämä järjestelmät toimivat ja mitä komponentteja ne tarvitsevat toimiakseen luotettavasti?

Sijoituskriteerit
Ruiskutussuutin, suutin BOSCH 0 433 171 309 DLLA134P430
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 171 309
34,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DELPHI LP004B
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   LP004B
66,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, polttoainepumppu FEBI BILSTEIN 40559
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   40559
6,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korkearpainejohto, ruiskutusjärjestelmä FEBI BILSTEIN 35565
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   35565
10,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu FEBI BILSTEIN 35893
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   35893
34,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Työsylinteri, moottorijarru FEBI BILSTEIN 19826
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   19826
48,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korkeapainepumppu BOSCH 0 986 437 383
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 437 383
1.123,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, common rail BOSCH 1 462 C00 992
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 462 C00 992
122,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jousi, pumppu-suutinyksikkö ENGITECH ENT280005
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT280005
2,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -suuttimen komponentit ENGITECH ENT250485
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250485
47,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 986 435 255
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 435 255
244,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pumppu, polttoaineen syöttö FEBI BILSTEIN 35195
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   35195
17,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korkeapainepumppu BOSCH 0 986 437 507
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 437 507
1.562,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, yhteinen kisko ENGITECH ENT260014
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT260014
52,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas, ruiskutusventtiili ENGITECH ENT250164
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250164
3,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Polttoainesäiliöstä moottoriin

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät syöttävät moottoriin polttoainetta. Polttoainepumppu syöttää tietyn määrän polttoainetta polttoaineen imulinjan kautta ruiskutuspumpulle. Tämä annostelee toimitetun polttoaineen kysynnän mukaan ja syöttää ylimääräisen polttoaineen takaisin järjestelmään. Ruiskutussuuttimien kautta polttoaine pääsee oikeaan aikaan ja oikeassa paineessa polttokammioon, jossa se muunnetaan energiaksi, jota tarvitaan moottorin osien liikkeelle saattamiseen ja sen jälkeen niiden pitämiseen liikkeessä. Vaikka polttoaine- ja ruiskutuspumput ja ruiskutussuuttimet joutuvat alttiiksi näin suurelle kuormitukselle, niiden käyttöikä on erittäin pitkä ja ne toimivat moitteettomasti pitkän aikaa. Jossain vaiheessa pumppu kuitenkin kuluu, ja pumppu on vaihdettava. Meiltä saat kaikki polttoaine- ja syöttöjärjestelmiin tarvittavat pumppuvaihtoehdot ruiskutuspumpusta polttoainepumppuun, mukaan lukien tarvittavat lisävarusteet

Ruiskutuspumpusta Ureamittausmoduuliin

Motointegrator on yksi tärkeimmistä moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, tarvikkeiden ja työkalujen verkkokaupoista. Täältä löydät tunnettujen merkkien jäähdytysjärjestelmän nesteet sekä kaikki varaosat. Yksittäisten tuotteiden laatu on aina etusijalla. Tämä koskee myös ruiskutuspumppuja, mukaan lukien tarvittavat varaosat pumpun täydellisestä vaihdosta ruiskutussuuttimien vaihtoon. Vaihda asianmukaiset tiivisteet aina, kun irrotat pumpun. Verkkokaupastamme löydät sopivat korjaussarjat sekä tehokkaat korkeapainepumput ja Common Rail -järjestelmän ruiskutuspumput. Tämä koskee myös Ureajärjestelmiä, jotka ovat yhä tärkeämpiä nykyaikaisissa polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä. Tämä johtuu siitä, että annostelumoduulit ruiskuttavat AdBluea, veden ja urean seosta, pakokaasuputkistoon tarpeen mukaan ja vähentävät näin päästöjä kestävästi. Luotamme tietenkin myös tunnettuihin tuotemerkkeihin, kuten Denoxtroniciin ja BOSCHiin.

Tyypillisiä oireita viallisesta ruiskutuspumpusta

Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on useita erilaisia varoitusvaloja, jotka ilmoittavat sinulle kuljettajana epätavallisista tapahtumista voimansiirron, pakojärjestelmän ja moottorin alueella. Jos ruiskutuspumppu ei enää toimi määritettyjen vaatimusten mukaisesti, siitä ilmoittaa myös moottorin vian merkkivalo. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita ruiskutuspumpun toimintahäiriötä. Siksi ensimmäinen askel on mennä paikalliseen korjaamoon lukemaan vikamuisti. Riippumatta siitä, syttyykö varoitusvalo, ruiskutuspumpun vika oireilee tyypillisesti. Tämä johtuu siitä, että moottorin teho vähenee, koska polttoaineen syöttö ei enää täytä vaatimuksia. Lisäksi moottori käy epävakaasti ja nykii. Toinen tyypillinen signaali on merkittävästi lisääntynyt polttoaineenkulutus

Suuttimen viat ja niihin liittyvät ongelmat

On olemassa erilaisia suuttimen vikoja, jotka vaikuttavat voimakkaasti moottoriin ja muihin ajoneuvon osiin. Jos siis epäilet ruiskutuspumpun toimintahäiriötä, ensimmäinen askel on tarkistaa suutin huolellisesti. Jos se on viallinen, vaihda suutin. Korjaus on harvoin kannattavaa, koska nykyaikaiset ruiskutussuuttimet ovat rakenteeltaan erittäin filigraaneja ja asettavat erittäin korkeat vaatimukset työpaikan puhtaudelle. Sen vuoksi korjaukset tehdään vain erityiskorjaamoissa. Ainoat poikkeukset ovat vanhojen moottoreiden suuttimet, jotka ovat rakenteeltaan paljon yksinkertaisempia

Mutta miten tunnistat ruiskutussuuttimien ongelman?

Oikein toimiva suutin hajottaa polttoaineen siten, että ruiskutettava suihku koostuu hyvin hienoista pisaroista, joiden koko kasvaa suihkun keskiosaa kohti. Näin polttoaine palaa hitaammin ja tasaisemmin, sillä hienot pisarat syttyvät ensin, mikä lisää polttoaineen palamismäärää hitaasti. Jos suutin ei sumuta polttoainetta oikein, se johtaa seuraaviin ongelmiin. - Huonosti sumutetun polttoaineen äkillinen palaminen johtaa koputtelevaan palamiseen. Moottori "naulaantuu", mikä johtaa suurempaan polttoaineenkulutukseen, huonompaan suorituskykyyn ja pakokaasun laatuun sekä pidemmän ajan kuluttua ja liukulaakerivaurioihin. - Jos huonosti sumuuntuneen polttoaineen suihkun suunta on väärä, se johtaa muiden osien paikalliseen ylikuumenemiseen, mikä voi johtaa täydelliseen tuhoutumiseen. - Jos polttoainesuihku osuu sylinterin seinämään, voitelukalvo huuhtoutuu pois. Ajan myötä sylinteriin syntyy kohtausvaurioita.

Reagoi heti, kun epäilet ongelmaa ruiskutussuuttimessa. Voimakkaasti saastuneiden tai rikkoutuneiden suuttimien aiheuttamat vahingot voivat olla huomattavat. Vaihda viallinen suutin tai puhdista se perusteellisesti, jos syy on irtoava epäpuhtaus. Täydellisestä valikoimastamme löydät jokaiselle ajoneuvolle oikean ja korkealaatuisen ruiskutussuuttimen.

Motointegrator on vahva kumppanisi polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä! Tutustu moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, lisävarusteiden ja työkalujen laajaan valikoimaan