-3% jousituksesta

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät – KUORMA-AUTOT

(löytyi 2147 tulosta)

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät pitävät asiat liikkeessä

Moottorikäyttöisen ajoneuvon liikkeellelähtöön tarvitaan energiaa. Moottori saa tämän energian ajoneuvon polttoaine- ja syöttöjärjestelmien kautta. Näiden järjestelmien eri komponenttien tehtävänä on varmistaa, että dieseliä tai bensiiniä toimitetaan tarvittava määrä oikeaan aikaan. Mutta miten nämä järjestelmät toimivat ja mitä komponentteja ne tarvitsevat toimiakseen luotettavasti?

Varaosat LEMFÖRDER
Sijoituskriteerit
Ruiskutussuutin BOSCH 0 445 120 148
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 445 120 148
433,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suutinpidike BOSCH 0 432 191 301
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 432 191 301
88,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mekaaninen polttoainepumppu AUGER AUG77955
Valmistaja:   AUGER
Valmistajan numero:   77955
140,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DELPHI BEBJ1D01104
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   BEBJ1D01104
667,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste BOSCH F 00N 200 053
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00N 200 053
3,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas, ruiskutuspumppu BOSCH 2 440 210 012
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 440 210 012
3,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Käsisyöttöpumppu FEBI BILSTEIN 23027
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   23027
37,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineen paineen säätöventtiili AKUSAN BPD-SC108
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   BPD-SC108
160,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, polttoainepumppu LEMA LE103145
Valmistaja:   LEMA
Valmistajan numero:   103145
1,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jakelupumpun osat BOSCH 1 463 219 304
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 463 219 304
6,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pumppu, polttoaineen syöttö FEBI BILSTEIN 35195
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   35195
18,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, ruiskutuspumppu FEBI BILSTEIN 05028
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   05028
2,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pumppu, polttoaineen syöttö FEBI BILSTEIN 45652
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   45652
68,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Työsylinteri, moottorijarru FEBI BILSTEIN 19826
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   19826
50,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Työsylinteri, moottorijarru DT Spare Parts 6.28200
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   6.28200
40,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Polttoainesäiliöstä moottoriin

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät syöttävät moottoriin polttoainetta. Polttoainepumppu syöttää tietyn määrän polttoainetta polttoaineen imulinjan kautta ruiskutuspumpulle. Tämä annostelee toimitetun polttoaineen kysynnän mukaan ja syöttää ylimääräisen polttoaineen takaisin järjestelmään. Ruiskutussuuttimien kautta polttoaine pääsee oikeaan aikaan ja oikeassa paineessa polttokammioon, jossa se muunnetaan energiaksi, jota tarvitaan moottorin osien liikkeelle saattamiseen ja sen jälkeen niiden pitämiseen liikkeessä. Vaikka polttoaine- ja ruiskutuspumput ja ruiskutussuuttimet joutuvat alttiiksi näin suurelle kuormitukselle, niiden käyttöikä on erittäin pitkä ja ne toimivat moitteettomasti pitkän aikaa. Jossain vaiheessa pumppu kuitenkin kuluu, ja pumppu on vaihdettava. Meiltä saat kaikki polttoaine- ja syöttöjärjestelmiin tarvittavat pumppuvaihtoehdot ruiskutuspumpusta polttoainepumppuun, mukaan lukien tarvittavat lisävarusteet

Ruiskutuspumpusta Ureamittausmoduuliin

Motointegrator on yksi tärkeimmistä moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, tarvikkeiden ja työkalujen verkkokaupoista. Täältä löydät tunnettujen merkkien jäähdytysjärjestelmän nesteet sekä kaikki varaosat. Yksittäisten tuotteiden laatu on aina etusijalla. Tämä koskee myös ruiskutuspumppuja, mukaan lukien tarvittavat varaosat pumpun täydellisestä vaihdosta ruiskutussuuttimien vaihtoon. Vaihda asianmukaiset tiivisteet aina, kun irrotat pumpun. Verkkokaupastamme löydät sopivat korjaussarjat sekä tehokkaat korkeapainepumput ja Common Rail -järjestelmän ruiskutuspumput. Tämä koskee myös Ureajärjestelmiä, jotka ovat yhä tärkeämpiä nykyaikaisissa polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä. Tämä johtuu siitä, että annostelumoduulit ruiskuttavat AdBluea, veden ja urean seosta, pakokaasuputkistoon tarpeen mukaan ja vähentävät näin päästöjä kestävästi. Luotamme tietenkin myös tunnettuihin tuotemerkkeihin, kuten Denoxtroniciin ja BOSCHiin.

Tyypillisiä oireita viallisesta ruiskutuspumpusta

Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on useita erilaisia varoitusvaloja, jotka ilmoittavat sinulle kuljettajana epätavallisista tapahtumista voimansiirron, pakojärjestelmän ja moottorin alueella. Jos ruiskutuspumppu ei enää toimi määritettyjen vaatimusten mukaisesti, siitä ilmoittaa myös moottorin vian merkkivalo. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita ruiskutuspumpun toimintahäiriötä. Siksi ensimmäinen askel on mennä paikalliseen korjaamoon lukemaan vikamuisti. Riippumatta siitä, syttyykö varoitusvalo, ruiskutuspumpun vika oireilee tyypillisesti. Tämä johtuu siitä, että moottorin teho vähenee, koska polttoaineen syöttö ei enää täytä vaatimuksia. Lisäksi moottori käy epävakaasti ja nykii. Toinen tyypillinen signaali on merkittävästi lisääntynyt polttoaineenkulutus

Suuttimen viat ja niihin liittyvät ongelmat

On olemassa erilaisia suuttimen vikoja, jotka vaikuttavat voimakkaasti moottoriin ja muihin ajoneuvon osiin. Jos siis epäilet ruiskutuspumpun toimintahäiriötä, ensimmäinen askel on tarkistaa suutin huolellisesti. Jos se on viallinen, vaihda suutin. Korjaus on harvoin kannattavaa, koska nykyaikaiset ruiskutussuuttimet ovat rakenteeltaan erittäin filigraaneja ja asettavat erittäin korkeat vaatimukset työpaikan puhtaudelle. Sen vuoksi korjaukset tehdään vain erityiskorjaamoissa. Ainoat poikkeukset ovat vanhojen moottoreiden suuttimet, jotka ovat rakenteeltaan paljon yksinkertaisempia

Mutta miten tunnistat ruiskutussuuttimien ongelman?

Oikein toimiva suutin hajottaa polttoaineen siten, että ruiskutettava suihku koostuu hyvin hienoista pisaroista, joiden koko kasvaa suihkun keskiosaa kohti. Näin polttoaine palaa hitaammin ja tasaisemmin, sillä hienot pisarat syttyvät ensin, mikä lisää polttoaineen palamismäärää hitaasti. Jos suutin ei sumuta polttoainetta oikein, se johtaa seuraaviin ongelmiin. - Huonosti sumutetun polttoaineen äkillinen palaminen johtaa koputtelevaan palamiseen. Moottori "naulaantuu", mikä johtaa suurempaan polttoaineenkulutukseen, huonompaan suorituskykyyn ja pakokaasun laatuun sekä pidemmän ajan kuluttua ja liukulaakerivaurioihin. - Jos huonosti sumuuntuneen polttoaineen suihkun suunta on väärä, se johtaa muiden osien paikalliseen ylikuumenemiseen, mikä voi johtaa täydelliseen tuhoutumiseen. - Jos polttoainesuihku osuu sylinterin seinämään, voitelukalvo huuhtoutuu pois. Ajan myötä sylinteriin syntyy kohtausvaurioita.

Reagoi heti, kun epäilet ongelmaa ruiskutussuuttimessa. Voimakkaasti saastuneiden tai rikkoutuneiden suuttimien aiheuttamat vahingot voivat olla huomattavat. Vaihda viallinen suutin tai puhdista se perusteellisesti, jos syy on irtoava epäpuhtaus. Täydellisestä valikoimastamme löydät jokaiselle ajoneuvolle oikean ja korkealaatuisen ruiskutussuuttimen.

Motointegrator on vahva kumppanisi polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä! Tutustu moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, lisävarusteiden ja työkalujen laajaan valikoimaan