-3% jousituksesta

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät – KUORMA-AUTOT

(löytyi 2147 tulosta)

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät pitävät asiat liikkeessä

Moottorikäyttöisen ajoneuvon liikkeellelähtöön tarvitaan energiaa. Moottori saa tämän energian ajoneuvon polttoaine- ja syöttöjärjestelmien kautta. Näiden järjestelmien eri komponenttien tehtävänä on varmistaa, että dieseliä tai bensiiniä toimitetaan tarvittava määrä oikeaan aikaan. Mutta miten nämä järjestelmät toimivat ja mitä komponentteja ne tarvitsevat toimiakseen luotettavasti?

Varaosat LEMFÖRDER
Sijoituskriteerit
Paineenrajoitinventtiili, Common Rail -järjestelmä BOSCH 1 110 010 012
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 110 010 012
128,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hylsy, suuttimen pidike FEBI BILSTEIN 177471
Hylsy, suuttimen pidike FEBI BILSTEIN 177471
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   177471
19,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine BOSCH 0 281 006 165
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 006 165
143,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pakosarja, pakojärjestelmä VADEN 0102 203
Valmistaja:   VADEN ORIGINAL
Valmistajan numero:   0102 203
231,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pumppu, jakelumoduuli (urean ruiskutus) BPART B0001407678PART
Valmistaja:   BPART
Valmistajan numero:   B0001407678PART
905,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR-pumpun osat DT SPARE PARTS 3.20090
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   3.20090
73,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Injektori DLLA 144 S 992 MONARK 038326781
Valmistaja:   MONARK
Valmistajan numero:   038326781
18,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineletku AUTLOG KL3117
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   KL3117
27,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainelinjan liitäntä RACOR DRK00288-RCR
Valmistaja:   RACOR
Valmistajan numero:   DRK00288-RCR
11,48 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pumppu, polttoaineen syöttö ENGITECH ENT096005
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT096005
120,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Haaroitusputki, polttoaine BOSCH 0 445 226 108
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 445 226 108
652,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusjärjestelmän osat PETERS 140.022-00
Valmistaja:   PETERS
Valmistajan numero:   140.022-00
17,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineletku GATES GATMFL1041
Valmistaja:   GATES
Valmistajan numero:   MFL1041
40,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineletku IMPERGOM IMP85131
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   85131
31,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineletku IMPERGOM IMP85226
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   85226
18,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Polttoainesäiliöstä moottoriin

Polttoaine- ja syöttöjärjestelmät syöttävät moottoriin polttoainetta. Polttoainepumppu syöttää tietyn määrän polttoainetta polttoaineen imulinjan kautta ruiskutuspumpulle. Tämä annostelee toimitetun polttoaineen kysynnän mukaan ja syöttää ylimääräisen polttoaineen takaisin järjestelmään. Ruiskutussuuttimien kautta polttoaine pääsee oikeaan aikaan ja oikeassa paineessa polttokammioon, jossa se muunnetaan energiaksi, jota tarvitaan moottorin osien liikkeelle saattamiseen ja sen jälkeen niiden pitämiseen liikkeessä. Vaikka polttoaine- ja ruiskutuspumput ja ruiskutussuuttimet joutuvat alttiiksi näin suurelle kuormitukselle, niiden käyttöikä on erittäin pitkä ja ne toimivat moitteettomasti pitkän aikaa. Jossain vaiheessa pumppu kuitenkin kuluu, ja pumppu on vaihdettava. Meiltä saat kaikki polttoaine- ja syöttöjärjestelmiin tarvittavat pumppuvaihtoehdot ruiskutuspumpusta polttoainepumppuun, mukaan lukien tarvittavat lisävarusteet

Ruiskutuspumpusta Ureamittausmoduuliin

Motointegrator on yksi tärkeimmistä moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, tarvikkeiden ja työkalujen verkkokaupoista. Täältä löydät tunnettujen merkkien jäähdytysjärjestelmän nesteet sekä kaikki varaosat. Yksittäisten tuotteiden laatu on aina etusijalla. Tämä koskee myös ruiskutuspumppuja, mukaan lukien tarvittavat varaosat pumpun täydellisestä vaihdosta ruiskutussuuttimien vaihtoon. Vaihda asianmukaiset tiivisteet aina, kun irrotat pumpun. Verkkokaupastamme löydät sopivat korjaussarjat sekä tehokkaat korkeapainepumput ja Common Rail -järjestelmän ruiskutuspumput. Tämä koskee myös Ureajärjestelmiä, jotka ovat yhä tärkeämpiä nykyaikaisissa polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä. Tämä johtuu siitä, että annostelumoduulit ruiskuttavat AdBluea, veden ja urean seosta, pakokaasuputkistoon tarpeen mukaan ja vähentävät näin päästöjä kestävästi. Luotamme tietenkin myös tunnettuihin tuotemerkkeihin, kuten Denoxtroniciin ja BOSCHiin.

Tyypillisiä oireita viallisesta ruiskutuspumpusta

Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on useita erilaisia varoitusvaloja, jotka ilmoittavat sinulle kuljettajana epätavallisista tapahtumista voimansiirron, pakojärjestelmän ja moottorin alueella. Jos ruiskutuspumppu ei enää toimi määritettyjen vaatimusten mukaisesti, siitä ilmoittaa myös moottorin vian merkkivalo. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita ruiskutuspumpun toimintahäiriötä. Siksi ensimmäinen askel on mennä paikalliseen korjaamoon lukemaan vikamuisti. Riippumatta siitä, syttyykö varoitusvalo, ruiskutuspumpun vika oireilee tyypillisesti. Tämä johtuu siitä, että moottorin teho vähenee, koska polttoaineen syöttö ei enää täytä vaatimuksia. Lisäksi moottori käy epävakaasti ja nykii. Toinen tyypillinen signaali on merkittävästi lisääntynyt polttoaineenkulutus

Suuttimen viat ja niihin liittyvät ongelmat

On olemassa erilaisia suuttimen vikoja, jotka vaikuttavat voimakkaasti moottoriin ja muihin ajoneuvon osiin. Jos siis epäilet ruiskutuspumpun toimintahäiriötä, ensimmäinen askel on tarkistaa suutin huolellisesti. Jos se on viallinen, vaihda suutin. Korjaus on harvoin kannattavaa, koska nykyaikaiset ruiskutussuuttimet ovat rakenteeltaan erittäin filigraaneja ja asettavat erittäin korkeat vaatimukset työpaikan puhtaudelle. Sen vuoksi korjaukset tehdään vain erityiskorjaamoissa. Ainoat poikkeukset ovat vanhojen moottoreiden suuttimet, jotka ovat rakenteeltaan paljon yksinkertaisempia

Mutta miten tunnistat ruiskutussuuttimien ongelman?

Oikein toimiva suutin hajottaa polttoaineen siten, että ruiskutettava suihku koostuu hyvin hienoista pisaroista, joiden koko kasvaa suihkun keskiosaa kohti. Näin polttoaine palaa hitaammin ja tasaisemmin, sillä hienot pisarat syttyvät ensin, mikä lisää polttoaineen palamismäärää hitaasti. Jos suutin ei sumuta polttoainetta oikein, se johtaa seuraaviin ongelmiin. - Huonosti sumutetun polttoaineen äkillinen palaminen johtaa koputtelevaan palamiseen. Moottori "naulaantuu", mikä johtaa suurempaan polttoaineenkulutukseen, huonompaan suorituskykyyn ja pakokaasun laatuun sekä pidemmän ajan kuluttua ja liukulaakerivaurioihin. - Jos huonosti sumuuntuneen polttoaineen suihkun suunta on väärä, se johtaa muiden osien paikalliseen ylikuumenemiseen, mikä voi johtaa täydelliseen tuhoutumiseen. - Jos polttoainesuihku osuu sylinterin seinämään, voitelukalvo huuhtoutuu pois. Ajan myötä sylinteriin syntyy kohtausvaurioita.

Reagoi heti, kun epäilet ongelmaa ruiskutussuuttimessa. Voimakkaasti saastuneiden tai rikkoutuneiden suuttimien aiheuttamat vahingot voivat olla huomattavat. Vaihda viallinen suutin tai puhdista se perusteellisesti, jos syy on irtoava epäpuhtaus. Täydellisestä valikoimastamme löydät jokaiselle ajoneuvolle oikean ja korkealaatuisen ruiskutussuuttimen.

Motointegrator on vahva kumppanisi polttoaine- ja syöttöjärjestelmissä! Tutustu moottoriajoneuvojen laadukkaiden varaosien, lisävarusteiden ja työkalujen laajaan valikoimaan