Joulukausi 2024

Pääsylinterit – Mercedes-Benz

(löytyi 8 tulosta)

Sijoituskriteerit
Pääsylinteri, kytkin VALEO 2101219
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   2101219
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pääsylinteri, kytkin VALEO 2105719
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   2105719
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pääsylinteri, kytkin TRW PND153
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   PND153
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pääsylinteri, kytkin SACHS 6284 600 572
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   6284 600 572
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pääsylinteri, kytkin FEBI BILSTEIN 12266
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   12266
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pääsylinteri, kytkin SACHS 6284 654 011
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   6284 654 011
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pääsylinteri, kytkin SACHS 6284 654 012
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   6284 654 012
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pääsylinteri, kytkin ABE F9M001ABE
Valmistaja:   ABE
Valmistajan numero:   F9M001ABE
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Mikä on pääsylinteri ja mihin sitä käytetään?

Pääsylinteri on osa ajoneuvosi kytkinjärjestelmää. Tähän järjestelmään kuuluvat työsylinterin ja pääsylinterin lisäksi myös hydrauliletkut ja irrotusvipu. Työntöaisasylinterin ja pääsylinterin toiminta on helppo päätellä näiden kahden komponentin nimestä.

Työsylinteri ottaa vastaan voiman, jonka pääsylinteri antaa sille. Pääsylinteri sijaitsee suoraan kytkinpolkimen päällä. Näiden kahden osan välillä on letku, joka välittää paineen hydraulinesteen avulla. Tämä tarkoittaa sitä, että kun painat kytkinpoljinta ajon aikana, pääsylinteri siirtää paineen letkun kautta työsylinteriin. Tämä tapahtuu letkussa olevan nesteen - hydraulinesteen - avulla.

Tällaisen hydraulijärjestelmän avulla on mahdollista, että sinun kuljettajana tarvitsee käyttää vain pientä voimaa toisen suuren voiman tuottamiseksi. Nimittäin voiman, joka tarvitaan kytkinlevyn - tai jarrusatuloiden - liikkeellelähtöön.

Kytkinjärjestelmä on yksi tärkeimmistä komponenteista, kun on kyse autosi virheettömästä ajosuorituksesta. Se on niin hienovireinen, että pienetkin vauriot voivat johtaa toimintahäiriöihin. Jotta järjestelmän suorituskyky säilyisi pitkään, sinun on tarkistutettava autosi säännöllisesti. Tähän tarkoitukseen on käytettävissä suuri määrä riippumattomia korjaamoita tai tietenkin valtuutettu korjaamosi.

Jos kuulet moottoritilasta tuntemattomia ääniä, ne on parasta tarkastuttaa heti asiantuntijalla. Tietyt oireet viittaavat siihen, että kytkimen pääsylinteri voi olla viallinen.

Mitkä ovat viallisen pääsylinterin oireet?

Mutta miten tunnistat nämä oireet, jos et ole itse autoalan asiantuntija? Jos et ole aivan varma, onko autosi vaurio kytkimen pääsylinteri, seuraavat merkit voivat auttaa sinua. Jos havaitset autossasi yhden tai useamman näistä, on monia merkkejä siitä, että kytkimen pääsylinteri on vaurioitunut:

  • Huomaat, että moottoritilasta kuuluu ääntä, kun vaihdat vaihteita.
  • Vaihteita on vaikea vaihtaa.
  • Vaihteita vaihdettaessa esiintyy viiveitä ja nykäyksiä.
  • Hydrauliikkajärjestelmästä vuotaa hydraulinestettä.
  • Polttoaineen kulutus kasvaa.
  • Kytkimen vapautus on riittämätön.

Kiinnitä huomiota näihin oireisiin, kun ajat seuraavan kerran. Tällaiset kytkimen pääsylinterin viat voivat johtua monista eri tekijöistä. Esimerkiksi kytkinpoljin voi vuotaa. Myös ruostuminen tai kuluminen voi johtaa vikoihin kytkimen pääsylinterissä. Näihin oireisiin on aina suhtauduttava erittäin vakavasti. Tarkasta ja korjaa ne luotettavalla korjaamolla. Mitä kauemmin ne jäävät huomaamatta, sitä suuremmat ovat vauriot ja sitä suuremmat ovat odotettavissa olevat korjauskustannukset.

Miten pääsylinteri vaihdetaan?

Pääsylinterin vaihtaminen autoosi ei ole kovin helppoa. Tarvitaan erilaisia valmistelu- ja viimeistelytöitä. Jos sinulla ei ole tarpeeksi kokemusta tai varmuutta tällä alalla, sinun kannattaa ehdottomasti jättää pääsylinterin vaihto asiantuntijan tehtäväksi. Jos mekaanikko tunnistaa, että kytkimen pääsylinteri on viallinen, se on poistettava.

Tämä edellyttää eri osien irrottamista moottoritilasta alustavien töiden aikana. Jos siellä on monia kokonaisuuksia ja muita osia, se vaikeuttaa pääsylinterin irrottamista. Saattaa olla tarpeen irrottaa koko vaihteisto, ennen kuin asiantuntija pääsee käsiksi kytkimen pääsylinteriin.

Pääsylinterin irrottamiseksi asiantuntijan on ensin irrotettava kaikki järjestelmän syöttöjohdot ja liitännät. Kaikki kiinnitykseen käytetyt ruuvit on löysättävä. Kun vanha pääsylinteri on poistettu, uusi sylinteri asennetaan. Ennen tätä asiantuntija tarkistaa kaikki tiivisteet ja vaihtaa ne. Loppujen lopuksi koko hydrauliikkajärjestelmän pitäisi tällöin olla vapaa vuodoista ja jumissa olevasta ilmasta.

Kun hydraulijärjestelmän irrotusvipu on kiinnitetty tukevasti kytkimen työsylinteriin, pääsylinteri kiinnitetään vaihteistoon. Asiantuntija tyhjentää sen jälkeen kytkimen varmistaakseen, että kytkimen sisälle ei ole jäänyt ilmaa.

Tilaa pääsylinterit kätevästi verkosta

Motointegratorista saat pääsylinterit ensiluokkaisilta valmistajilta, kuten TRW, VALEO, SACHS, MEYLE, LUK, ATE ja monet muut. Hyödy verkkokauppamme lukuisista eduista, joita ovat muun muassa seuraavat

  • laaja valikoima 5 miljoonaa varaosaa ja tarviketta
  • edulliset hinnat
  • nopea toimitus 2-4 arkipäivän kuluessa
  • asiantunteva asiakaspalvelumme

Motointegrator tarjoaa sinulle korkeimman mahdollisen turvallisuustason. Vakuuta itsesi lukuisilla erinomaisilla asiakasarvosteluilla ja osta tulevaisuudessa varaosat kaikkiin automerkkeihin verkkokaupastamme.