-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Pääsylinterien korjaussarjat – MAATALOUS

(löytyi 96 tulosta)

Kytkimen pääsylinteri (usein vain pääsylinteri) on ajoneuvojen hydraulisen jarru- ja kytkinjärjestelmän osa. Tämä tarkoittaa sitä, että kun painat autosi kytkintä, sylinteri välittää tämän voiman ajoneuvon komponentteihin, jotka mahdollistavat vaihteen vaihtamisen.

Jos pääsylinteri on viallinen, se on loogisesti havaittavissa kytkintä kytkettäessä ja irrotettaessa. Yleensä tämä osa on vaihdettava. Motointegratorista voit tilata kytkimen pääsylinterit moniin automerkkeihin ja -malleihin suoraan verkosta edulliseen hintaan ja taatulla tuotteen laadulla.

Varaosat CONTINENTAL

Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Pääsylinterien korjaussarjat.

Kaikki valmistajat

  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Daewoo
  • DAF
  • Daihatsu
  • Dodge
  • Elaris
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Ford USA
  • Ssangyong
  • Steyr
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tata
  • Tesla
  • Toyota
  • Trabant
  • UAZ
  • Volvo
  • VW
  • Wartburg
  • Zastava
  • ZAZ
  • ZIL

Miten kytkimen pääsylinteri toimii?

Ajoneuvoissa on työsylintereitä ja pääsylintereitä. Nämä osat sijaitsevat vaihdelaatikon kotelossa varsinaisen vaihteiston ja moottorilohkon välissä.

Kytkimen pääsylinteri on laitesylinterin tavoin osa nykyaikaisten ajoneuvojen hydraulista kytkinjärjestelmää. Kun painat poljinta, kytkimen pääsylinteri siirtää liike-energian erityiseen nesteeseen.

Tämä siirtää voiman kytkimelle ja katkaisee hetkeksi moottorin ja vaihteiston välisen yhteyden. Nyt voit vaihtaa vaihdetta. Yksinkertaisesti sanottuna kytkimen pääsylinteri välittää voimat hydraulilinjan välityksellä kytkimen pääsylinteriin. Pääsylinteri on pienempi kuin työsylinteri, mikä lisää voimia. Tämän järjestelmän ansiosta sinun ei tarvitse käyttää suurempaa voimaa.

Mitkä oireet viittaavat vialliseen kytkimen pääsylinteriin?

Miten tunnistat kytkimen pääsylinterin vian? On olemassa useita oireita, jotka viittaavat tämän alueen ongelmiin. Näitä kannattaa varoa:

  • Vaihteen vaihdon aikana kuuluu sihisevä ääni.
  • Huomaat viiveitä kytkimen kytkemisessä ja irrottamisessa.
  • Paina kytkin kokonaan alas. Eikö vaihteisto ole täysin vapaalla? Tämä osoittaa, että kytkimen pääsylinteri on viallinen.
  • Ota jalka kokonaan pois kytkimeltä. Eikö vaihteisto ole täysin kytketty? Tämä voi myös olla oire vaurioista.
  • Kytkin jyrisee.
  • Havaitset palaneen hajun.
  • Ajoneuvosi polttoaineenkulutus kasvaa merkittävästi ilman muuta selitystä.
  • Nestettä vuotaa - erityisesti polkimesta ja siihen liittyvistä letkuista.

Viallisen kytkimen pääsylinterin syyt

Kytkimen pääsylinteri ei ole klassinen kuluva osa, eikä sitä tarvitse monissa ajoneuvoissa koskaan vaihtaa sen käyttöiän aikana. Vikoja ei kuitenkaan voida sulkea pois. Esimerkiksi männät voivat vaurioitua jatkuvan mekaanisen rasituksen vuoksi.

Kulumisen lisäksi myös virheet tiivisterenkaiden ja liitäntäletkujen asennuksessa voivat aiheuttaa ongelmia. Tämä voi johtaa paineen laskuun, joka heikentää toimintaa. Sylinteriin asennetaan myös jousia, jotka voivat myös kulua.

Yksi syy ennenaikaiseen kulumiseen on materiaalin huono laatu ja riittämätön huolto. Myös ajotyylilläsi on merkitystä. Jos vaihdat vaihteita hyvin rajusti, kaikki kytkimen ja vaihteiston alueen osat kuluvat nopeammin.

Kytkimen pääsylinterin vaihtaminen: Menettely ja kustannukset

Et voi jatkaa ajamista pysyvästi viallisella kytkimen pääsylinterillä. Vaarana on kytkimen ja vaihteiston lisävahinkojen syntyminen. Periaatteessa voit suorittaa korjauksen itse. Edellytyksenä on tarvittava asiantuntemus ja asianmukaiset välineet. Muussa tapauksessa sinun on syytä käydä korjaamolla.

  1. Korjausprosessi alkaa viallisen sylinterin poistamisella. Tarvittavan työn määrä riippuu viallisen osan saatavuudesta. Joissakin ajoneuvoissa on irrotettava koko vaihteisto, jotta päästään käsiksi kytkimen pääsylinteriin..
  2. Kun olet saavuttanut sylinterin, irrota kaikki liitännät ja löysää kiinnitysruuvit.
  3. Tämän jälkeen voit irrottaa sylinterin ja asentaa uuden osan. Tässä yhteydessä on myös vaihdettava kaikki tiivisteet. Varaa jonkin verran aikaa tee-se-itse-korjaukseen. Varmista, että kaikki vivut ovat 100-prosenttisesti kosketuksissa, jotta voimansiirto toimii myöhemmin täydellisesti.

Jos vaihdat kytkimen pääsylinterin erikoistuneessa korjaamossa, he tyhjentävät kytkimen samalla. Tässä vaiheessa kytkinsylinteri astuu kuvaan mukaan. Siitä viedään letku hydraulinestesäiliöön, ja painetta käytetään, kunnes ilmakuplia ei enää ole.

Kuinka paljon maksaa kytkimen pääsylinterin vaihtaminen?

Komponentit eivät ole liian kalliita. Kytkimen pääsylinterien korjaussarjan saa yleensä alle 5 eurolla. Suurin osa kustannuksista aiheutuu korjaamon työstä.

Kustannusten vaihteluväli on suuri, koska työ riippuu suuresti ajoneuvosta. Ota huomioon muiden osien, kuten tiivisteiden, letkujen ja hydraulinesteen materiaalikustannukset.

Tilaa kytkimen pääsylinteri Motointegratorin verkkokaupasta

Motointegratorilta voit tilata kytkimen pääsylinterit verkossa hetkessä. Olipa kyseessä sitten Gold 4:n tai Golf 6:n kytkimen pääsylinterin vaihtaminen: Löydät nopeasti etsimäsi hyvin varustetusta verkkokaupastamme, jossa on huippumerkkejä, kuten Autofren tai Seinsa.

Varastoimme kytkimen pääsylintereitä Volkswageniin ja kaikkiin muihin merkkeihin ja malleihin. Käytä hakutoimintoamme: Valitse ajoneuvomerkkisi ja vastaava malli tai syötä avainnumero näyttääksesi sopivat tuotteet. Kytkimen pääsylinterin korjaussarjan lisäksi löydät myös monia muita varaosia kytkimeen, vaihteistoon, jarrujärjestelmään ja muuhun.

Motointegrator tarjoaa yli 5 miljoonan tuotteen valikoiman, joka kattaa kaikki tärkeimmät valmistajat. Voit luottaa korkeaan laatuun ja nopeaan toimitukseen 2-4 arkipäivän kuluessa kaikista tuotteista. Etkö ole varma, mikä kytkimen pääsylinteri sopii? Ota yhteyttä kohteliaaseen ja ammattitaitoiseen asiakaspalvelutiimiimme. Hyödy maksimaalisesta turvallisuudesta.