- Pusty
- Hinta
Nostoakselin venttiilit – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT
(löytyi 1 tulosta)
Kuorma-auton nostoakseliventtiili varmistaa, että asennettu nostoakseli nostetaan tai lasketaan tarpeen mukaan. Tällä tavoin venttiili edistää merkittävästi kuljetusten tehostamista ja kustannusten vähentämistä. Haluatko asentaa kuorma-autoosi jälkiasennuksena nostoakseliventtiilin? Vai onko sinun vaihdettava viallinen komponentti? Motointegrator-verkkokaupasta löydät sopivia varaosia lukuisilta huippuvalmistajilta, kuten HALDEXin tai WABCOn nostoakseliventtiilit.
Valmistaja: | SORL |
Valmistajan numero: | 1705 056 001 0 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Mikä on nostoakseli?
Nostoakseli on kuorma-autojen lisäakseli, joka nostetaan ylös, kun ajoneuvo on kevyesti kuormattu, eikä se näin ollen ole kosketuksissa tienpintaan. Jos kuorma kuitenkin ylittää tietyn painorajan, nostoakseliventtiili laskee nostoakselin automaattisesti alas. Se saa kosketuksen maahan ja voi nyt jakaa puoliperävaunun painon toiselle akselille.
Nostoakselin käytöllä on useita etuja:
- Vähäisempi renkaiden kuluminen: koska nostoakselin pyörät eivät aina kulje, ne kuluvat hitaammin kuin renkaat, jotka ovat pysyvästi kosketuksissa tien kanssa. Näin säästät rahaa renkaita vaihdettaessa.
- Pienempi kääntöympyrä: Jos nostoakselia nostetaan, ajoneuvon kääntöympyrä on huomattavasti pienempi, koska yksi akseli jää pois. Tämä etu tulee kuitenkin kyseeseen vain, jos akseli ei ole ohjattavissa.
- Polttoainesäästöt: Pienemmän vierintävastuksen ja renkaiden pienemmän kitkan ansiosta polttoainekustannukset voivat pienentyä. Tämä vaikutus on kuitenkin vain vähän havaittavissa.
- Tiemaksuetu: Joissakin maissa tiemaksun määrä lasketaan ajoneuvon akselien lukumäärän mukaan. Korotetulla nostoakselilla saat alhaisemman tiemaksun, koska kuorma-autosi kuuluu edullisempaan luokkaan.
- Ajoneuvon kokonaispainon säätäminen: Vaihtolavalaitteilla varustetuissa ajoneuvoissa voit säätää ajoneuvon suurinta sallittua kokonaispainoa kuorma-auton nostoakseliventtiilin avulla. Kaksiakselisilla kuorma-autoilla tämä on vain 18 tonnia, mutta kolmannella akselilla 25 tonnia.
Toinen etu, jota ei pidä aliarvioida, on kuorma-auton nostoakseliventtiilin tarjoama käynnistysapu. Lumipeitteisillä teillä on vaikea lähteä liikkeelle. Kun kuorma-auton nostoakselia nostetaan, tämä lisää läheisen vetoakselin akselipainetta. Tämä ei ole ongelma lyhyen aikaa, mutta se parantaa turvallisuutta käynnistettäessä.
Nostoakseliventtiilin tehtävät kuorma-autossa
Nostoakseliventtiili on kuorma-auton nostoakselin sydän. Sen tehtävänä on nostaa nostoakselia ja laskea se uudelleen. HALDEXin tai WABCOn kaltaisten merkkivalmistajien tehokkaat venttiilit pystyvät tekemään tämän täysin automaattisesti kuormituksesta riippuen. Heti kun maanpinnan kanssa kosketuksissa olevat akselit ovat saavuttaneet maksimikuormansa, nostoakseli laskeutuu automaattisesti ja ottaa osan kuormasta.
Tunnettujen valmistajien laadukkaita nostoakseliventtiileitä voidaan käyttää monin eri tavoin ja yhdistää muihin komponentteihin lisätoimintojen saavuttamiseksi. Voit esimerkiksi yhdistää HALDEX-nostoakseliventtiilin talon omaan EB+-järjestelmään. Tämän yhdistelmän avulla voidaan automaattisesti määrittää tarvittava jarrupaine nykyistä kuormitustilannetta varten. AUX-liitännän kautta tuleva sähköinen lähtösignaali välittää nostoakseliventtiilille pyynnön nostaa tai laskea akselia.
Nostoakseliventtiilien tyypit
Nostoakseliventtiileitä on kolmea tai neljää tyyppiä:
- Jousipalautteinen nostoakseliventtiili: Nostoakseliventtiili nostaa ja laskee nostoakselia ilman välivaiheita. Se tuntee siis vain kaksi asentoa: Jos jännite on läsnä, nostoakseli nostetaan ylös. Heti kun jännite kytketään pois päältä, nostoakseli lasketaan alas.
- Pulssiohjattu nostoakseliventtiili: Kuorma-auton pulssiohjattu nostoakseliventtiili on varustettu kahdella magneetilla. Tämän ansiosta se voi ottaa pitoasennon nostamisen ja laskemisen lisäksi. Nostoakseli on tällöin vain osittain kuormittamaton.
- Yksi- tai kaksipiirinen nostoakseliventtiili: Yksi- ja kaksipiiriset nostoakseliventtiilit eroavat toisistaan tukipalkeiden kytkennän osalta. Yksikiertoisessa venttiilissä molemmat palkeet on kytketty suoraan toisiinsa. Kaksoispiirivaihtoehto puolestaan perustuu tukipalkeisiin, jotka on kytketty erikseen toisiin palkeisiin. Kaksipiirisiä nostoakseliventtiileitä käytetään halkaistujen tai pehmeiden akselien kanssa. Yksipiirinen vaihtoehto on kuitenkin paljon yleisempi.
Vinkki: Haluatko käyttää nostoakseliventtiiliä käynnistysapuna? Jos näin on, sinun on ensin tarkasteltava nostoakseliventtiileitä koskevia lakisääteisiä vaatimuksia. EU:n direktiivin 97/29/EY mukaan esimerkiksi enimmäisnopeus on pidettävä 30 km/h. Lisäksi kuormitus ei saa ylittää 130 prosenttia.
Osta nostoakseliventtiili Motointegratoronline-verkkokaupasta
Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta löydät huippulaadukkaita varaosia edulliseen hintaan. Tilaa nostoakseliventtiilit WABCOlta, HALDEXilta ja muilta ensiluokkaisilta valmistajilta kätevästi verkossa. Salamannopean toimituksen ansiosta uusi venttiili on perillä 2-4 arkipäivän kuluessa. Tämä tarkoittaa, että voit vaihtaa viallisen nostoakseliventtiilin nopeasti tai asentaa uuden venttiilin jälkiasennuksena ja hyötyä komponentin käytännön eduista.
Voit siis luottaa täydelliseen palveluumme. Motointegratorin verkkokauppa on Trusted-Shops-sertifioitu ja vakuuttaa lukuisilla erittäin hyvillä asiakasarvosteluilla. Asiakasneuvojamme auttavat sinua mielellään oikean osan etsimisessä. Löydä ihanteellinen varaosa nyt ja osta se helposti verkosta!