- Pusty
- Valmistaja
- Hinta
Nokka-akselin laakerit MAHLE – Ford – KUORMA-AUTOT
(löytyi 1 tulosta)
Nokka-akseli on osa polttomoottoreiden venttiilikoneistoa, ja sen tärkeä tehtävä on venttiilien (imu- ja pakoventtiilien) liikuttaminen. Tätä varten nokka-akseli on kiinteästi yhteydessä kampiakseliin jakohihnan tai jakoketjun avulla. Nokka-akseli pyörii puolet nopeammin kuin kampiakseli. Kun moottorin kierrosluku on 4 000 kierrosta minuutissa, se on 2 000 kertaa minuutissa. Nokka-akselin kulumisen vähentämiseksi nokka-akselissa käytetään esimerkiksi erityisen kovia seoksia:
- harmaa valurauta
- pallografiittivalurauta
- teräksen karkaisua
- nitridoitua terästä
Lisäksi useimmissa moottoreissa nokka-akseli kulkee nokka-akselin laakereissa tai laakeripesissä. Joissakin moottoreissa nokka-akselin laakerit voidaan kuitenkin poistaa niiden rakenteen vuoksi. Kun laakerit ovat kuluneet, ne on vaihdettava, usein yhdessä nokka-akselin kanssa. Motointegratorilta saat uudet nokka-akselin laakerit ja nokka-akselit sekä muut venttiilikoneiston osat kohtuulliseen hintaan.
Valmistaja: | MAHLE |
Valmistajan numero: | 029 NB 21911 000 |