- Pusty
Nokka-akselin laakerit GLYCO – KUORMA-AUTOT
(löytyi 7 tulosta)
Nokka-akseli on osa polttomoottoreiden venttiilikoneistoa, ja sen tärkeä tehtävä on venttiilien (imu- ja pakoventtiilien) liikuttaminen. Tätä varten nokka-akseli on kiinteästi yhteydessä kampiakseliin jakohihnan tai jakoketjun avulla. Nokka-akseli pyörii puolet nopeammin kuin kampiakseli. Kun moottorin kierrosluku on 4 000 kierrosta minuutissa, se on 2 000 kertaa minuutissa. Nokka-akselin kulumisen vähentämiseksi nokka-akselissa käytetään esimerkiksi erityisen kovia seoksia:
- harmaa valurauta
- pallografiittivalurauta
- teräksen karkaisua
- nitridoitua terästä
Lisäksi useimmissa moottoreissa nokka-akseli kulkee nokka-akselin laakereissa tai laakeripesissä. Joissakin moottoreissa nokka-akselin laakerit voidaan kuitenkin poistaa niiden rakenteen vuoksi. Kun laakerit ovat kuluneet, ne on vaihdettava, usein yhdessä nokka-akselin kanssa. Motointegratorilta saat uudet nokka-akselin laakerit ja nokka-akselit sekä muut venttiilikoneiston osat kohtuulliseen hintaan.
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia GLYCO kategoriasta Nokka-akselin laakerit.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- FSO
- GAZ
- GEO
- GMC
- Great Wall
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Innocenti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Plymouth
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Renault Trucks
- Rover
- Saab
- Seat
- Sevic
- Skoda
- Smart
- Ssangyong
- Steyr
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- Trabant
- UAZ
- Volvo
- VW
- Wartburg
- Zastava
- ZAZ
- ZIL