-3% jarruosista

Muut raidetangon osat – Volvo – KUORMA-AUTOT

(löytyi 15 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Muut raidetangon osat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Volvo
Sijoituskriteerit
Holkki, irroitushaarukka TEDGUM 00163429
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00163429
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiivistesarja, ohjausvaihde CORTECO 15599938
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   CO15599938
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Köydenvetopää SKF SIKAC 10 M
Valmistaja:   SKF
Valmistajan numero:   SIKAC 10 M /SKF/
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korjaussarja, suunnanvaihtovipu FEBI BILSTEIN 07379
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   07379
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Holkki, irroitushaarukka LEMFÖRDER 11244 01
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   11244 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ohjauskääntövarsi FEBI BILSTEIN 41978
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   41978
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste, ohjausvaihde TEDGUM TED41770
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED41770
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, tukivarsi REINHOCH RH18-6001
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH18-6001
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, tukivarsi TEDGUM 00125307
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00125307
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ohjauksen välivipu CTR CA0023
Valmistaja:   CTR
Valmistajan numero:   CA0023
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kumilaakeri, tukivarsi TEDGUM 00679480
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00679480
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiivistesarja, ohjausvaihde MEYLE 300 321 3100
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   300 321 3100
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakerointi, ohjauslaite REINHOCH RH13-3002
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH13-3002
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakerointi, ohjauslaite REINHOCH RH13-3003
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH13-3003
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, tukivarsi TEDGUM 00653823
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00653823
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Sidetangon vialliset osat on vaihdettava viipymättä, koska ajoneuvon ohjaus vaikuttaa merkittävästi sen liikenneturvallisuuteen. Motointegrator-verkkokaupasta saat uudet vetotangot tai vetotangonpäät ensiluokkaisilta valmistajilta kohtuulliseen hintaan.

Miten sidontatanko on rakennettu?

Kolmiosaisen sidontatangon keskiosa on ulkokierteellä varustettu kierretanko, johon sidontatangon päät ruuvataan kiinni. Kierretangon ruuviliitoksen avulla voidaan myös säätää etuakselin varvas. Vetotangon päät on yleensä suunniteltu vetotangon päiksi, joissa on pallonivelet pyörän puolella. Ohjausvaihteen ohjausvivun suunnassa oleva telatangon pää voidaan suunnitella eri tavalla. Pallonivelet ja siirtymä ohjausvaihteeseen on tiivistetty pölyltä, lialta ja kosteudelta pölyltä suojaavilla holkeilla. Aksiaaliliitoksessa ja vetotangon päissä on myös pölynsuojaholkit. Ne varmistavat myös, että rasvaa tai öljyä ei pääse karkaamaan ja että laakerit pysyvät kuivina.

Koska pölysuojukset on valmistettu kumista, ne voivat ajan myötä huokoistua ja vuotaa. Myös vetotankojen pölysuojahylsyt olisi tarkastettava osana säännöllisiä tarkastuksia. Jos ne ovat viallisia, aksiaaliliitokset voivat vahingoittua ja korroosio leviää.

Motointegratorilta löydät uudet pölysuojukset, vetotangot ja vetotangonpäät huippulaatuisina.

Millaisia vikoja esiintyy viallisista sidontatangoista johtuen?

Riippuen siitä, mikä vetotangon osa on kyseessä, erilaiset viat ja toimintahäiriöt ovat mahdollisia. Ohjausjärjestelmän tärkeänä osana vetotangon kaikkien osien on toimittava moitteettomasti. Asiantuntijat vakuuttuvat tästä myös tavanomaisen yleistarkastuksen yhteydessä ja voivat kieltäytyä myöntämästä tarkastustarraa huomattavien puutteiden vuoksi. Tässä tapauksessa vetotangossa oleva vika on korjattava ja ajoneuvo on esitettävä uudelleen "uudelleentarkastusta" varten.

On parempi tarkastaa ohjaus ja vetotangot etukäteen ja tarvittaessa vaihtaa vialliset osat, mikä ei ole vähiten oman ja muiden turvallisuuden kannalta. Motointegratorista saat noin 5 miljoonaa varaosaa kaikkiin automerkkeihin.

Vetotangon vaurioituminen

Vetotangon keskiosa on koko vetotangon vakain osa. Vanhemmissa ajoneuvoissa ulkokierteen korroosio voi vaikeuttaa tai tehdä radan säätämisen mahdottomaksi, joten suositellaan ajoissa tapahtuvaa vaihtoa. Normaalikäytössä vetotangot voivat kestää yli 100 000 km ilman valituksia.

Mutta tietysti myös vakaa vetotanko voi vaurioitua. Aina ei tarvitse olla kyse onnettomuudesta, joka aiheuttaa vetotangon keskiosan taipumisen tai katkeamisen. Korkea reunakiveykseen törmääminen rajusti tai syvän kuopan läpi ajaminen suuremmalla nopeudella voi vaurioittaa pyörän jousitusta ja vetotankoja.

Myös etupyörän ajamisen vaikutuksia muutaman millimetrin päähän reunakivestä pysäköitäessä aliarvioidaan suuresti. Jos ohjauskulma on suurempi, vanne koskettaa reunakiveä ja työntää ajoneuvon painon sivulle. Nykyisten ohjaustehostimien tai ohjaustehostimen ansiosta suuret voimat siirtyvät ajoneuvoon lähes huomaamatta vetotangon kautta. Seurauksena on usein vetotankojen, vetopyörien päiden, vanteiden ja ohjausvaihteiden vaurioituminen.

Myös maastossa käytettävien ajoneuvojen, esimerkiksi maasto- ja rakennustyömaa-ajoneuvojen, ohjaus- ja vetotankojen vaurioitumisriski on huomattavasti suurempi.

Aksiaaliliitosten tai vetopään päiden vauriot

Mikä tahansa edellä luetelluista vaurioista voi vaikuttaa koko vetotankoon, mukaan lukien aksiaalinivelet ja vetotangon päät. Lisäksi myös nämä osat kuluvat. Etuakselin ohjaustankojen liitännät voivat kulua, ja kyseinen etupyörä voi liikkua epätoivotulla tavalla. Ajon aikana pyörä voi lepattaa ja aiheuttaa voimakasta tärinää ohjaukseen ja jousitukseen, mikä aiheuttaa voimakasta kulumista. Lisäksi kyseinen pyörä ei enää pysty säilyttämään tarkkaa raideviritystä, ja rengas kuluu enemmän.

Aksiaalinivelet ja vetotangon päät on vaihdettava paljon aikaisemmin, jos pölytiivisteet ovat olleet viallisia pidemmän aikaa. Sen vuoksi vialliset saappaat on aina vaihdettava nopeasti ennen suurten ja kalliiden vahinkojen syntymistä. Motointegratorista löydät helposti monia sopivia pölyjalkineita ajoneuvoosi verkkokaupan hakusivun avulla.

Väärä pyörän suuntaus

Oikea raideväliasetus ei ole tärkeä ainoastaan ohjausominaisuuksien kannalta, vaan sillä on myös vaikutusta ajoturvallisuuteen. Jos ohjauksen osat, kuten vetotangot tai vetotangon päät, vaihdetaan, raideväli on mitattava uudelleen ja tarvittaessa korjattava.

Virheellinen raideväliasetus estää etupyöriä vierimästä tarkassa kulmassaan. Tämä heikentää pitoa ja aiheuttaa renkaiden hankautumista asfalttiin ajon aikana. Tämä lisää myös merkittävästi renkaiden kulumista ja heikentää suoranopeutta. Tämä on erityisen vaarallista, kun siihen lisätään muita tienpidon kannalta epäsuotuisia tekijöitä, esimerkiksi märkyys tai lumi.

Motointegrator tarjoaa sinulle kohtuuhintaisia vetotankoja ja varaosia autoosi premium-valmistajilta, kuten DELPHI, TRW, YAMATO, FEBI, BILSTEIN ja monet muut.