Muut pakojärjestelmän osat – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 121 tulosta)

Valmistaja NRF
Näytä vain:
  • poista kaikki suodattimet
  • Autoon sopivat tuotteet: VW (vaihda)
    Ennen kuin lisäät tuotteen ostoskoriin, tarkista tuoteselosteesta mahdolliset ajoneuvosta riippuvat rajoitukset ja tuoteominaisuudet varmistaaksesi, että valitsemasi tuote sopii ajoneuvoosi.
Sijoituskriteerit
Lämmitys, säiliöyksikkö (urea-aineruiskutus) BOSCH F 01C 600 258
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 01C 600 258
263,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pakokaasun paineen valvontalaite HERTH+BUSS ELPARTS 70668012
Valmistaja:   HERTH+BUSS ELPARTS
Valmistajan numero:   70668012
95,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, pakokaasupaine HELLA 6PP009 409-631
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6PP009 409-631
38,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineletku, paineanturi (noki/hiukkassuodatin) BM CATALYSTS PP11033C
Valmistaja:   BM CATALYSTS
Valmistajan numero:   PP11033C
138,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, pakokaasupaine HELLA 6PP009 409-621
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6PP009 409-621
34,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Lämmitys, säiliöyksikkö (urea-aineruiskutus) BOSCH F 01C 600 259
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 01C 600 259
345,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pakokaasun paineen valvontalaite BOSCH 0 261 230 260
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 261 230 260
17,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Toisioilmapumppu PIERBURG 7.21851.31.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.21851.31.0
223,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Lämmitys, säiliöyksikkö (urea-aineruiskutus) BOSCH F 01C 600 257
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 01C 600 257
224,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sähköpumppu sekundääri-ilmaa varten ENGITECH ENT340002
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT340002
106,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, pakokaasupaine HELLA 6PP009 409-581
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6PP009 409-581
32,48 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, pakokaasupaine MEAT & DORIA 827003
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   827003
50,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jäähdytin, pakokaasukierrätys MEAT & DORIA 88740
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   88740
52,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jäähdytin, pakokaasukierrätys MEAT & DORIA 88742
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   88742
45,12 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jäähdytin, pakokaasukierrätys VALEO 817754
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   817754
204,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mihin pakokaasuläppiä käytetään?

Pakokaasuläppä, joka tunnetaan myös pakoputken läppänä tai ohjausläppänä, on suurelta osin vastuussa siitä, kuinka "äänekäs" tai "hiljainen" ajoneuvo on. Tietyissä tilanteissa pakoputkiston pakokaasuläppä varmistaa, että melutaso laskee. Esimerkiksi tyhjäkäynnin aikana tai kun ajoneuvo on alhaisella nopeusalueella.

Tuning-skenessä myös pakokaasuläppä on suosittu, sillä sitä voidaan käyttää myös taaksepäin, jolloin ääni kasvaa. On kuitenkin tarkistettava, miten pakokaasuäpän käyttö on sallittua omassa autossa. Pääsääntöisesti äänien kytkentä toimii automaattisesti, mutta virittäjien keskuudessa suosittua on myös ohjausläpällä varustettu pakoputken läppä, joka antaa lisää äänenvoimakkuutta napin painalluksella.

Ääniongelman lisäksi pakokaasuläppä on myös osa ajoneuvon pakokaasujen puhdistusjärjestelmää. Jossain määrin se vaikuttaa myös moottorin suorituskykyyn, sillä siihen kohdistuu pakojärjestelmän vastapaine. Jos vastapaine on pienempi, moottorin teho on samalla suurempi.

Missä pakokaasuläppä sijaitsee ajoneuvossa?

Pakokaasuläppä ei ole samassa paikassa kaikissa ajoneuvoissa. Esimerkiksi vuoden 2011 sarjan Audi A6:ssa on V6-moottori. Tässä autossa ohjausläppä sijaitsee vasemmanpuoleisessa kaksoispakoputkessa. Tässä autossa pakokaasuläppää ohjataan venttiilillä N220, jota käytetään sähköisesti. Aktivointiimpulssi saadaan moottorin kierrosluvusta, ilmavirtausmittarista ja nopeussignaalista. Läppä sulkeutuu tässä autossa alle 5 km/h tai alle 1 800 kierroksen minuutissa. Toisissa ajoneuvoissa, kuten Golf R32:ssa, pakoputki ei sen sijaan kytkeydy ohitukseen, vaan pakoputken sarviin vapautuu ohituskaista. Golf R32:ssa tämä ohitus on estetty alle 65 km/h nopeudessa, koska pakokaasuvirta kulkee takaiskunvaimentimen kautta.

Useimmissa tapauksissa voidaan kuitenkin sanoa, että komponentti on asennettu takaäänenvaimentimeen. Tästä äänenvaimentimesta käytetään myös nimitystä takaiskunvaimennin.

Onko jokaisessa ajoneuvossa pakokaasuläppä?

Kaikissa autoissa ei ole vakiovarusteena pakokaasuläppää. Läppiä käytetään ensisijaisesti ajoneuvoissa, joissa pakokaasuäänet ovat muutenkin melko kovia. Ohjausläpät löytyvät usein urheiluautosta tai yleensä ajoneuvoista, joissa on suuritilavuuksiset moottorit.

Pakokaasuläppien tyypit

Auton pakokaasuläppää käytetään melunvaimennukseen, jotta ajoneuvo voi täyttää lakisääteiset melutasovaatimukset.

Nykyaikaisissa ajoneuvoissa on usein useita rinnakkain kulkevia pakoputkia. Nämä eri putket ovat myös eripituisia ja niillä on omat resonanssitaajuutensa. Jokaista liittymää ohjataan omalla pakokaasuläpällä, jotta melun kehittyminen on lain edellyttämällä tavalla. Samalla kuljettaja voi myös luoda oman äänensä lain sallimissa rajoissa. Etenkin pienet moottorit voivat kuulostaa tällä tavoin hieman äänekkäämmältä.

Autojen pakokaasuläppien joukosta voidaan erottaa:

  • Ulkopuolelta ohjatut pakokaasuläpät
  • Itsesäätyvät pakokaasuläpät

Viallisen pakokaasuläpän vaihto

Pakokaasuläppä on itse asiassa varsin kestävä auton osa. Siitä huolimatta voi käydä niin, että läppä ei enää liiku, esimerkiksi liian suuren nokipölyn vuoksi. Myös kondensaatio voi olla vian syynä, jolloin vaihto on tarpeen. Merkkejä viasta ovat yleensä ohjausläppien toimintahäiriöt.

Pakokaasuläpän vaihtaminen edellyttää usein pakokaasujärjestelmän huomattavaa purkamista. Siksi on suositeltavaa, että vaihto tehdään korjaamossa tai ammattitaitoisen henkilön toimesta. Noudata aina kyseisen ajoneuvon valmistajan korjausohjeita, kun teet korjauksia autoon itse.

Jos haluat vaihtaa läpän itsenäisesti, toimi seuraavasti:

  1. Viallinen läppä on ensin poistettava. Irrota tätä varten moottorin kansi, imuletku ja tarvittaessa ja ajoneuvomallista riippuen muita osia.
  2. Irrota nyt liitin ja poista läppä.
  3. Voit nyt valita, asetatko puhdistetun pakokaasuläpän vai uuden komponentin.
  4. Huomaa, että uusi ohjausläppä on säädettävä uudelleen joissakin ajoneuvoissa, jotta läpän perusasetus on yhdenmukainen ajoneuvon ohjausyksikön kanssa.

Suositut pakokaasuläppien valmistajat

Motointegratorissa tarjoamme yli viisi miljoonaa varaosaa ja tarviketta, joihin kuuluu monia pakokaasuläppiä. Näiden varaosien suosittuja valmistajia ovat mm:

  • Vanstar
  • Parsun
  • AUGER
  • AUTLOG
  • febi bilstein
  • VADEN
  • B-Parts
  • Metzger
  • Sidat-Fispa
  • Pierburg

Osta pakokaasuläppiä verkossa Motointegratorilta

Tarvitsetko ajoneuvoosi uuden pakokaasuläpän ja etsit nyt oikeaa varaosaa? Sitten sinulla on useita vaihtoehtoja Motointegratorilla. Käytä hakutoimintoa ja rajoita sitten tuloksia kategorioiden avulla. Vaihtoehtoisesti voit myös löytää tarvitsemasi varaosan syöttämällä suoraan varaosanumeron.