- Pusty
Moottorin kiinnitys – KUORMA-AUTOT
(löytyi 1547 tulosta)
Moottorin kannattimet muodostavat sillan ajoneuvon korin ja moottorilohkon välille. Erotetaan toisistaan kumi-metalliliitokset ja hydrokiinnikkeet. Jälkimmäisessä tapauksessa laakerin sisällä käytetään erityistä hydraulinestettä. Pneumaattisesti kytkettävät kiinnikkeet tai kevyet kiinnikkeet, jotka on valmistettu kestävästä kiinteästä kumista, ja sähköiset moottorin kiinnikkeet ovat myös yleisiä vaihtoehtoja. Yksi moottorin kiinnityksen tärkeimmistä osista on kumijousi, sillä se vaimentaa käynnistysääntä, vähentää tärinää ja helpottaa ajoa. Pohjimmiltaan moottorin kiinnikkeet koostuvat moottorin tukivarresta, eristävästä elementistä ja liitoselementistä ajoneuvon runkoon.
Oliko kumi-metalliliitos vai hydrokiinnike, oliko pneumaattinen vai sähköinen - moottorin kiinnikkeiden tärkein tehtävä on vaimentaa ja kompensoida moottorin värähtelyjä ja tärinää. Jos moottorin kiinnityslaite vioittuu, optimaalinen tärinänvaimennus ei ole enää taattu. Tämä johtaa ajon aikana tärinään, joka tuntuu myös ajoneuvon sisällä. Tilaa yksinkertaisesti sopivat moottorin kiinnikkeet autoosi verkossa Motointegratorista.
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Moottorin kiinnitys.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
Miten tunnistaa viallinen moottorin kannatin
Kuuletko moottoritilassa kolinaa tai kovaa jyrinää? Kuuletko sen myös ajoneuvon sisällä? Silloin sinun on syytä tarkastella tarkemmin moottorin kannatinta.
Voimakas tärinä korissa, ohjauspyörässä, vaihdevivussa tai jopa kojelaudassa voi myös olla merkki moottorin kannatinviasta. Jos moottori kolisee käynnistyksen tai sammutuksen yhteydessä, se on merkki moottorin tuen vauriosta. Jos moottori kallistuu kuormanvaihdon aikana, tämä voi myös olla vahva merkki moottorin kannattimen vioista.
Kun havaitset moottorin kannattimen vian, käy luotettavalla korjaamolla tarkistamassa vaurion laajuus. Jos kuitenkin jatkat auton käyttöä, letkujen, kaapeleiden ja vaihteiston kiinnikkeen vakavat vauriot ovat mahdollisia. Vian aiheuttamat tärinät voivat siirtyä myös auton muihin osiin ja aiheuttaa siellä vaurioita, joiden korjaaminen voi tulla kalliiksi. Voi käydä jopa niin pitkälle, että laakeri repeää ja moottorilohko liikkuu löysästi moottoritilassa. Jos mahdollista, anna kokeneen asiantuntijan tarkastaa moottorin kiinnitys perusteellisesti säännöllisin väliajoin. Näin voit ehkäistä mahdolliset viat etukäteen ja säästää siten rahaa.
Moottorin tukien vaihtamisesta tiedettävät asiat
Joissakin ajoneuvoissa moottori on asennettu poikittain ja toisissa pitkittäin. Ennen kuin moottorin kiinnitys voidaan vaihtaa, moottoritilan yksittäiset osat on irrotettava tai purettava. Vasta tämän jälkeen moottorin kiinnitys voidaan irrottaa kokonaan, jotta uusi kannatin voidaan asentaa. Moottorin kannattimen tyypistä ja kunnosta sekä autosi rakenteesta riippuen moottorin tuen vaihtokustannukset voivat vaihdella suuresti. Laadukkaiden moottorin kiinnikkeiden hinnat ovat erittäin kohtuulliset verkkokaupassamme. Tämä vakuuttaa vaativat säästäjätkin.
Moottorin kiinnikkeen vaihtamisen todelliset kustannukset riippuvat muun muassa siitä, tarvitsetko autoosi klassisia kumikannattimia vai kovia säädettäviä moottorin kiinnikkeitä. Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, jos tarvitset henkilökohtaista ammattilaisneuvontaa moottorin tuen vaihtamiseen.
Paljonko moottorin kannattimen vaihtaminen maksaa?
Moottorin kannattimen vaihtaminen kestää yleensä enintään 45-90 minuuttia. Kustannusten laskeminen riippuu pääasiassa siitä, kuinka monta osaa on purettava ennen vaihtoa.
Ota huomioon moottorin kiinnikkeen ja tarvittavien lisävarusteiden hankintahinta ja lisää siihen työkustannukset, jotka ovat keskimäärin noin 100-150 euroa. Tämä tarkoittaa, että laakerin vaihdosta aiheutuvien kustannusten lisäksi voit odottaa noin 200-400 euron kustannuksia. Ajan ja rahan säästämiseksi on suositeltavaa vaihtaa kaikki olemassa olevat moottorin laakerit osana vaihtoprosessia. Tällaisen menettelyn etuna on, että voit välttää kuluneista pienistä osista ja varaosista mahdollisesti aiheutuvat korjauskustannukset.
Motointegratorilla on kattava valikoima noin 5 miljoonaa varaosaa ja tarviketta. Meiltä tilaamasi tuotteet toimitetaan sinulle salamannopeasti 2-4 päivän kuluessa.
Laadukkaat moottorin kannattimet - tilaa nyt!
Yksi yleisimmistä syistä moottorin kiinnikkeiden vikaantumiseen on materiaalin vanhenemisesta johtuva kuluminen. Motointegratorista, palkitusta verkkokaupastasi, löydät moottorin tuet monilta eri merkkivalmistajilta, kuten Sadic, Tedgum, Fortune Line, Hans Pries, Hutchinson, Akusam ja Lemfoerder. Valtavaan valikoimaamme kuuluvat myös Impergomin, Magneti Marellin, Reinhochin ja Marellin moottorin kiinnikkeet. Valitsemme valmistajamme erittäin huolellisesti, jotta voimme aina taata sinulle korkeimman laadun. Meidän avullamme voit luottaa kokeneeseen autojen varaosien verkkokauppiaaseen, johon tuhannet asiakkaat luottavat. Katso itse ja tilaa Motointegratorilta jo tänään.