Joulukausi 2024

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – VW

(löytyi 213 tulosta)

Sijoituskriteerit
Laakeri, alarunko, yksikön kannatin MOOG VO-SB-4526
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   VO-SB-4526
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 37378
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   37378
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 39949 01
Valmistaja:   LEMFOERDER
Valmistajan numero:   39949 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 42741
Valmistaja:   LEMFOERDER
Valmistajan numero:   42741
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 39950 01
Valmistaja:   LEMFOERDER
Valmistajan numero:   39950 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 49394603
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   49394603
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HANS PRIES 103 649
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   103 649
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto HUTCHINSON 586170
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586170
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 28183 vasen
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   28183
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 37274
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   37274
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 103 020
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   103 020
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 110 317 oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   110 317
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 101 550
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   101 550
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 110 125 oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   110 125
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto HANS PRIES 103 992
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   103 992
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus