-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – VW

(löytyi 688 tulosta)

Varaosat ATE
Sijoituskriteerit
Laakeri, moottori TEDGUM 00725979
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00725979
2,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Moottorin kiinnitys SASIC 2706003
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706003
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta REINHOCH RH12-0044
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH12-0044
29,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 21218 Oikea
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   21218
30,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakerointi, automaattivaihteisto FEBI BILSTEIN 37099
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   37099
14,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Moottorin kiinnitys REINHOCH RH11-0068 Oikea
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH11-0068
40,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Moottorin kiinnitys MEYLE 100 199 0171 Oikea
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   100 199 0171
69,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Moottorin kiinnitys REINHOCH RH11-0110 Oikea
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH11-0110
35,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 07578
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   07578
5,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirunko, moottorin jousitus MEYLE 100 199 1190
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   100 199 1190
49,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 30542 01 Oikea
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   30542 01
81,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakerointi, automaattivaihteisto CORTECO 80001891
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80001891
49,48 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 01107 Vasen
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   01107
14,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirunko, moottorin jousitus IMPERGOM IMP35634
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   35634
88,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 14354 02 Oikea
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   14354 02
21,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus