-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 200 tulosta)

Sijoituskriteerit
Moottorin kiinnitys HANS PRIES 110 758 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   110 758
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 21651267 Oikea
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   21651267
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori SASIC 9001957
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001957
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 49377264 Oikea
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   49377264
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 103 011 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   103 011
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 107 976 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   107 976
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta HUTCHINSON 594513
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   594513
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori SASIC 9001947
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001947
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 80000587 Oikea
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80000587
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HANS PRIES 103 010 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   103 010
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori SASIC 9001950
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001950
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 110 317 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   110 317
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 31034 01 Oikea
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   31034 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 172198
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   172198
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 2706220
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706220
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus