-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – VW

(löytyi 204 tulosta)

Sijoituskriteerit
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 31271 01
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   31271 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 9001973
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001973
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori SASIC 9001369
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001369
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto HANS PRIES 103 992
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   103 992
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 80000225
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80000225
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 21651933
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   21651933
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto HUTCHINSON 594404 Vasen
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   594404
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori DELPHI TEM058
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TEM058
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakerointi, jakovaihteisto LEMFÖRDER 37957 01 Vasen
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   37957 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto HANS PRIES 108 244
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   108 244
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 102355
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   102355
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 77186
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   77186
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 21653057
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   21653057
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 110 317 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   110 317
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 35800 01
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   35800 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus