-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Volvo – KUORMA-AUTOT

(löytyi 60 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 32659
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   32659
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 49387380
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   49387380
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 49430163
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   49430163
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta HUTCHINSON 532E39
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   532E39
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 49389666 Vasen
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   49389666
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 14929 01 Oikea
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   14929 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kumirunko, moottorin jousitus SASIC SAS2706561
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706561
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM 00745687
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00745687
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 80001953
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80001953
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HUTCHINSON 538406 Oikea
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   538406
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586300
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586300
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HUTCHINSON 586346
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586346
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HUTCHINSON 594289 Oikea
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   594289
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 49389729
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   49389729
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HUTCHINSON 538773 Oikea
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   538773
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus