-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Fiat – KUORMA-AUTOT

(löytyi 176 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 25807 Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25807
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto IMPERGOM 26426
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   26426
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 9002440 Vasen
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9002440
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 27471
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   27471
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori SASIC 9001997 Vasen
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001997
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 27858 Vasen
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   27858
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta MAGNETI MARELLI 030607010127
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   030607010127
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 25560
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25560
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 2706431
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706431
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 9001913
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001913
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 42135 01 Vasen
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   42135 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 27263
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   27263
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 32270
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   32270
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 31636, Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   31636
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 720 380 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   720 380
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus