Joulukausi 2024

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Nissan – KUORMA-AUTOT

(löytyi 189 tulosta)

Sijoituskriteerit
Pidike, moottorintuenta REINHOCH RH11-2146
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH11-2146
15,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 31420
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   31420
37,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, manuaalivaihteisto REINHOCH RH11-2194, vasen
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH11-2194
16,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pidike, moottorintuenta SASIC 2706033
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706033
23,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Moottorin kiinnitys MEYLE 16-14 030 0026 vasen
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   16-14 030 0026
16,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori TEDGUM 00462382
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00462382
8,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori TEDGUM 00581104
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00581104
12,68 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori TEDGUM 00462401
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00462401
1,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori YAMATO I51006YMT oikea
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   I51006YMT
10,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, moottori YAMATO I51061YMT oikea
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   I51061YMT
14,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirunko, moottorin jousitus FEBI BILSTEIN 178621
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   178621
18,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirunko, moottorin jousitus REINHOCH RH11-2202
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH11-2202
17,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirunko, moottorin jousitus FEBI BILSTEIN 37289
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   37289
64,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 32998
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   32998
81,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pidike, moottorintuenta SASIC 2704018
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2704018
28,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus