-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Mitsubishi – KUORMA-AUTOT

(löytyi 16 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Moottorin kiinnitys TEDGUM TED51169, Vasen
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED51169
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 174863
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   174863
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori TEDGUM 00445132
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00445132
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM 00445421
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00445421
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM 00442309
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00442309
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto TEDGUM 00447793
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00447793
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 2700104
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2700104
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori TEDGUM 00443872
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00443872
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys YAMATO I55077YMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   I55077YMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM TED97574
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED97574
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM 00443494 Vasen
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00443494
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys YAMATO I55086YMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   I55086YMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kumirunko, moottorin jousitus AKUSAN PS 0017
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   PS 0017
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HERTH+BUSS JAKOPARTS J1795000
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1795000
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI 182894
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   182894
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus