-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Mercedes-Benz

(löytyi 134 tulosta)

Sijoituskriteerit
Pidike, moottorintuenta HUTCHINSON 532F31
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   532F31
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 36050
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   36050
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 29640 Vasen
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   29640
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 31954
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   31954
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 601418 Vasen
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   601418
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HANS PRIES 401 263
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   401 263
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 37738
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   37738 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 400 031 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   400 031
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 35796 01
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   35796 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 37296 01 Vasen
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   37296 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586872
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586872
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kumirunko, moottorin jousitus VAICO V30-3263
Valmistaja:   VAICO
Valmistajan numero:   V30-3263
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 80001821 Vasen
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80001821
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 400 247
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   400 247
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 42121 01
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   42121 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus