-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – KIA – KUORMA-AUTOT

(löytyi 48 tulosta)

Sijoituskriteerit
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 70759
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   70759
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 106395 Vasen
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   106395
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 70998
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   70998
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kumirunko, moottorin jousitus LEMFÖRDER 43328
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   43328 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 174361
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   174361
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 2706363
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706363
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kumirunko, moottorin jousitus LEMFÖRDER 43040
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   43040
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM TED55519, Oikea
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED55519
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 43039
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   43039
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM TED94977
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED94977
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 170797
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   170797
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM 00285424
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00285424
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 49359094 Vasen
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   49359094
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottorin jousitus KOREA I50323K
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   I50323K
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 172989 Vasen
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   172989
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus