-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Ford

(löytyi 124 tulosta)

Sijoituskriteerit
Laakeri, manuaalivaihteisto CORTECO CO80004145
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80004145
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 33760 01 Vasen
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   33760 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 35602 Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   35602
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 37004 Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   37004
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori TEDGUM 00221761
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00221761
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586774
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586774
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586825
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586825
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586823
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586823
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 30061 Oikea
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   30061
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586666
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586666
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta SASIC 2706255
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706255
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori TEDGUM 00390514 Oikea
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00390514
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 22097 Oikea
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   22097
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto CORTECO 80001372 Vasen
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80001372
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 2706131
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706131
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus