-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Ford – KUORMA-AUTOT

(löytyi 119 tulosta)

Sijoituskriteerit
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 25811
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25811
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 35602 Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   35602
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori TEDGUM 00221761
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00221761
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 37004 Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   37004
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 31289 Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   31289
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586821 Oikea
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586821
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 39525 Oikea
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   39525
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta HUTCHINSON 532E03 Vasen
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   532E03
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 30061 Oikea
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   30061
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 304 023
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   304 023
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta HUTCHINSON 532F21
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   532F21
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, manuaalivaihteisto IMPERGOM 31268 Vasen
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   31268
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 9001445 Vasen
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001445
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta HUTCHINSON 532F93
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   532F93
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 49388311
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   49388311
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus