-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Ford

(löytyi 120 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 22097 Oikea
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   22097
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 25811
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25811
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 35698 Vasen
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   35698
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586827
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586827
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 301 816 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   301 816
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 28183 Vasen
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   28183
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 31242
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   31242
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 30062
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   30062
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 2706013
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2706013
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 80001951 Oikea
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80001951
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM 00222314
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00222314
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HUTCHINSON 586821 Oikea
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   586821
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori FEBI BILSTEIN 30061 Oikea
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   30061
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys MEYLE 714 030 0016
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   714 030 0016
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 31289 Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   31289
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus