-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Fiat

(löytyi 177 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Laakeri, manuaalivaihteisto IMPERGOM 26426
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   26426
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 9002440 Vasen
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9002440
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 8271261 Oikea
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   8271261
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta MAGNETI MARELLI 030607020496
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   030607020496
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta MAGNETI MARELLI 030607010815
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   030607010815
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori SASIC 9001997 Vasen
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001997
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 27471
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   27471
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 27613
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   27613
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 25811
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25811
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 25807 Oikea
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25807
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta SASIC 9001476 Oikea
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001476
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 25652
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25652
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 38909
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   38909
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 80000009 Oikea
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80000009
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 80001317 Vasen
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80001317
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus