-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Fiat

(löytyi 180 tulosta)

Sijoituskriteerit
Moottorin kiinnitys LEMFÖRDER 42135 01 Vasen
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   42135 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 9001913
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001913
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta MAGNETI MARELLI 030607010127
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   030607010127
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori CORTECO 80000193 Vasen
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80000193
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 29271
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   29271
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 27141
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   27141
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori IMPERGOM 26861
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   26861
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 34442 01 Oikea
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   34442 01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys CORTECO 80000196 Vasen
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   80000196
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys SASIC 9001477
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001477
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 27907
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   27907
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori SASIC 2700026 Oikea
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   2700026
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 25654 Vasen
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   25654
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 206 562
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   206 562
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori HANS PRIES 720 315 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   720 315
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus