-3% jousituksesta

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys – Daewoo – KUORMA-AUTOT

(löytyi 15 tulosta)

Sijoituskriteerit
Laakeri, moottori LEMFÖRDER 14681 02 Vasen
Valmistaja:   LEMFÖRDER
Valmistajan numero:   14681 02
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Apurunko/laitepidike BLIC 0206-05-1132005P
Valmistaja:   BLIC
Valmistajan numero:   0206-05-1132005P
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM 00162132
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00162132
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys HANS PRIES 201 400 Vasen
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   201 400
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori TEDGUM 00162170
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00162170
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys KOREA I50019BD
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   I50019BD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori KOREA I50018D
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   I50018D
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM TED17572
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED17572
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys FEBI BILSTEIN 03874
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   03874
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys TEDGUM 00161278
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00161278
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori KOREA I50005D Oikea
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   I50005D
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, moottori KOREA I50042D Vasen
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   I50042D
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pidike, moottorintuenta KOREA I50001D
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   I50001D
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakerointi, jakovaihteisto REINHOCH RH11-5004
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH11-5004
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 70098
Moottorin kiinnitys IMPERGOM 70098
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   70098
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden rakenne ja toiminta

Moottorin ja voimansiirron kiinnikkeet koostuvat laakerielementeistä, jotka yhdessä asianmukaisten pulttien ja muun kiinnitystekniikan kanssa yhdistävät moottorin ja kantavan korin ajoneuvon osat, jotka liikkuvat toisiaan vasten. Niiden vaimennusvaikutus saavutetaan antamalla elastinen vastus toisaalta moottorin liikkeelle kohti tukirakennetta ja toisaalta tukirakenteen liikkeelle kohti moottoria. Tähän tarkoitukseen käytetään usein kumikiinnikkeitä tai hydraulisesti toimivia moottorin kiinnikkeitä

Lisää mukavuutta aktiivisten moottorin ja vaihteiston kiinnitysten ansiosta

Nykyaikaisimmissa versioissa tärinää voidaan kompensoida aktiivisesti elektronisesti säädettävän moottorin kiinnityksen avulla. Aktiiviset tärinänvaimennusjärjestelmät, jotka tunnetaan myös aktiivisina moottorin kiinnikkeinä tai aktiivisina vaimentimina, koostuvat pääasiassa kiihtyvyysanturista, elektronisesta ohjausyksiköstä ja niin sanotusta toimilaitteesta. Aktiivisessa tärinänvaimennuksessa anturi mittaa ensin moottoriin välittyvät tärinät ja välittää ne ohjausyksikölle. Anturisignaalin arvioinnin jälkeen ohjausyksikkö antaa käskyn toimilaitteelle, joka reagoi ei-toivottuun värähtelyyn vastaliikkeillä häiriötärinän kompensoimiseksi

Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden huolto ja vaihto

Toisaalta moottorin ja vaihteiston kiinnikkeiden osat ovat erittäin kestäviä, joten ne eivät käytännössä vaadi jatkuvaa huoltoa. Toisaalta erityisesti moottorin kiinnikkeissä usein vaimennukseen käytetty kumi muuttaa ominaisuuksiaan pidemmän ajan kuluessa ja erilaisten kuormitusten, kuten sääolosuhteiden, vaikutuksesta. Tästä syystä moottorin kiinnikkeiden kunto on tarkistettava tai tarkistutettava säännöllisesti erityisesti vanhemmissa ajoneuvoissa. Jos ajoneuvossasi on hydrauliset laakerit, vuotoja voi esiintyä ajan mittaan, minkä vuoksi myös moottorin kiinnikkeet on syytä tarkastaa säännöllisesti. Jos olet löytänyt vian moottorin kiinnityksen yhdestä osasta, sinun on aina vaihdettava kaikki olemassa olevat moottorin kiinnitykset samaan aikaan, jotta saavutetaan valmistajan tarkoittama ja keskenään yhteensovitettu vaimennusvaikutus