- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Magneettikytkimet – Ford – KUORMA-AUTOT
(löytyi 30 tulosta)
Magneettikytkin, joka tunnetaan myös ilmastointikompressorin kytkimenä, käynnistää ajoneuvon ilmastointijärjestelmän. Se vastaa kompressorin käynnistämisestä, joka käynnistää ilmastointijärjestelmän kylmäainepohjaisen jäähdytyspiirin.
Valmistaja: | NRF |
Valmistajan numero: | 380168 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040059 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040205 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT020015-1 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT020041 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT020040 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040010 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040081 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040120 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040094 |
Valmistaja: | NRF |
Valmistajan numero: | 380103 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040187 |
Valmistaja: | NRF |
Valmistajan numero: | 380130 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040302 |
Valmistaja: | THERMOTEC |
Valmistajan numero: | KTT040095 |
Magneettikytkennän viat johtavat ilmastointijärjestelmän vikaantumiseen ja lisävaikeuksiin. Siksi ongelmat olisi korjattava nopeasti. Motointegratorilta voit tilata magneettikytkimet ja niihin liittyvät varaosat helposti verkosta ja luottaa korkeaan laatuun, reiluihin hintoihin ja nopeaan toimitukseen.
Mikä on magneettinen kytkentä?
Ilmastointikompressori (jota kutsutaan usein jakelijaksi) on ilmastointijärjestelmän kannalta välttämätön. Kompressori puristaa kylmäaineen ja varmistaa kierron ilmastointijärjestelmässä. Kompressoria käytetään ja ohjataan kiilahihnalla ja magneettikytkimellä.
Ilmastointilaitteen kytkeminen päälle kytkee magneettikytkimen magneettikäämiin 12 V:n jännitteen. Tämä luo magneettikentän, joka vetää hihnapyörän hihnapyörää kytkinpyörää vasten. Kompressori käynnistyy, kylmäaine puristuu ja lähtee liikkeelle jäähdytyspiirissä.
Magneettikytkimien yleiset viat ja niiden syyt
Ilmastointikompressorin magneettikytkin on kuluva osa. Komponentti sisältää muun muassa laakereita ja käämejä, jotka voivat vaurioitua.
Magneettikytkimen kuluneet laakerit ovat hyvin yleisiä. Laakerit altistuvat toiminnassaan korkealle kosteudelle. Voiteluaineen puute voi myös johtaa laakereiden vioittumiseen.
Joskus kuljettajat huomaavat, että kiinnityslevy on alkanut ruostua tai että osat ovat sulaneet tai epämuodostuneet kuumuuden vuoksi. Tämä voi johtua kuluneista laakereista. Lika jäähdyttimessä voi myös vahingoittaa kiinnityslevyä. Lisäksi mekaaniset iskut (esimerkiksi kompressoriin kohdistuvat iskut) ovat mahdollinen syy puristuslevyn vioittumiseen.
Toinen vikojen lähde on magneettinen kytkentäkela. Tällöin johdot voivat rikkoutua mekaanisen rasituksen tai materiaalin väsymisen vuoksi tai vaurioitua ylikuumenemisen tai oikosulun vuoksi. Tämä vaurio johtaa yleensä suoraan ilmastointijärjestelmän toimintahäiriöön.
Muita mahdollisia vikojen syitä ovat tukkeutuneet tiivisteet ja väärin säädetyt välit. Liian pieni välys lisää kulumista.
Viallinen magneettinen kytkentä: Nämä oireet ovat tyypillisiä
On olemassa joitakin tyypillisiä oireita, jotka viittaavat magneettisen kytkennän alueella ilmeneviin ongelmiin. Nämä merkit ovat yleisiä:
- Ilmastointilaite ei käynnisty.
- Kun ilmastointilaite kytketään päälle, kuuluu sihiseviä ääniä.
- Kylmäaineen paineeseen liittyvät virheilmoitukset näkyvät.
- Kytkinlevyyn on muodostunut ruostetta.
- Kytkimen kumiosat ovat sulaneet.
- Ikkunat huurtuvat, kun ne altistuvat auringonvalolle.
- Ajon aikana kuuluu uusia, aiemmin kuulemattomia ääniä.
Pienellä kokemuksella on mahdollista tarkistaa ilmastointikompressorin magneettikytkimen vaurioituminen. Magneettikytkimen jännite on 12 V pistokkeen kautta. Jos irrotat tämän pistokkeen ja mittaat vastuksen yleismittarilla, voit havaita vian. Vika on olemassa, jos vastus on äärettömän suuri molempiin suuntiin.
Myös hihnapyörän hihnapyörän tarkastaminen on mahdollista. Kun moottori on kytketty pois päältä, sen pitäisi pyöriä vapaasti. Jos kytket nyt 12 V:n jännitelähteen magneettikytkimeen, hihnapyörän pyörittämiseen käsin pitäisi käyttää enemmän voimaa. Jos näin ei ole, kyseessä on todennäköisesti vika.
Erotusdiagnoosista ei ole haittaa. Joskus vialliseen magneettikytkimeen viittaavat oireet voivat johtua myös viallisista antureista ja paisuntaventtiileistä tai ilmastointijärjestelmän vuodoista.
Korjaa tai vaihda magneettikytkimet: Menettely ja kustannukset
Jos haluat vaihtaa ilmastointikompressorin magneettikytkimen itse, sinulla on oltava asianmukainen osaaminen ja laitteet. Muussa tapauksessa työpajalla käynti on paras tapa valita. Työpajassa ei yleensä tarkasteta pelkästään magneettista kytkentää. Koska vika voi johtua myös muista syistä, tarkastus kattaa myös kaikki muut ilmastointijärjestelmän osat.
Ensimmäinen vaihe on kylmäaineen tarkistaminen. Jos määrä ja paine ovat oikeat, syyn etsiminen jatkuu linjojen, kaapeleiden ja sulakkeiden avulla. Vasta sitten tutkitaan itse magneettikytkentää.
Jos ongelma on tässä, jatkotoimenpiteet riippuvat valmistajasta ja mallista. Joissakin ajoneuvoissa magneettikytkin voidaan vaihtaa erillisenä osana. Tässä tapauksessa ei ole tarpeen vaihtaa koko ilmastointikompressoria. Joissakin ajoneuvoissa molemmat osat voidaan kuitenkin vaihtaa vain yhdessä.
Irrottamista varten löysätään ensin kytkimen pultti ja kytkin kiinnitetään. Seuraava vaihe on hihnapyörän irrottaminen. Tarkkuus on tässä yhteydessä erittäin tärkeää. Asennuksen jälkeen hihnapyörän ja kiinnityslevyn välisen etäisyyden on oltava täsmälleen sama. Muuten kytkin voi vaurioitua.
Uusi magneettikytkin ilman ilmastointikompressoria maksaa noin 40 eurosta ylöspäin. Myös työpajakustannuksia syntyy. Nämä kustannukset riippuvat työajasta. Ajoneuvon mallista riippuen (ja siten riippuen siitä, vaihdetaanko vain magneettikytkin vai myös ilmastointikompressori) tähän kuluu noin 30-90 minuuttia. Työmäärä riippuu myös siitä, onko kompressori purettava. Kokonaiskustannukset ovat noin 100-350 euroa. Jos taas koko ilmastointikompressori joudutaan vaihtamaan, autoilijan on varauduttava maksamaan noin 500-1400 euroa.
Tilaa magneettikytkin verkossa Motointegratorilta
Motointegratorista voit tilata ilmastointikompressorin magneettikytkimet helposti verkossa. Valitse satojen eri valmistajien, kuten Thermotecin, tuotteiden joukosta.
Meillä on varaosia kaikkiin suosittuihin merkkeihin ja malleihin. Voit selvittää ajoneuvoosi sopivan tuotteen hetkessä käyttämällä ajoneuvohakua merkin ja mallin mukaan tai ajoneuvovalikoimaa. Voit luottaa korkeaan laatuun ja kilpailukykyisiin hintoihin koko valikoimassa.
Motointegrator on noin 5 miljoonalla varaosalla ja tarvikkeella yksi saksankielisen maailman suurimmista autoteollisuuden verkkokaupoista. Laajuudeltaan ja syvyydeltään vakuuttavan tuotevalikoiman lisäksi vaikutamme myös hyvillä luokituksilla ja palvelulupauksellamme. Toimitamme tavarasi 2-4 arkipäivän kuluessa, ja voit aina luottaa ammattitaitoiseen asiakaspalveluumme, joka on käytettävissäsi sähköpostitse, live-chatin kautta ja puhelimitse.