-3% henkilöautojen varaosista

Lampun osat – GMC

(löytyi 479 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Lampun osat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle GMC
Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Lampunpidin, äärivalo DT Spare Parts 4.67973
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   4.67973
11,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, ksenonvalo (valojen korkeussäätö) MEAT & DORIA 38010
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   38010
91,06 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, ksenonvalo (valojen korkeussäätö) ARNOTT EUROPE RH-3454
Valmistaja:   ARNOTT EUROPE
Valmistajan numero:   RH-3454
97,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, ksenonvalo (valojen korkeussäätö) ARNOTT EUROPE RH-3379
Valmistaja:   ARNOTT EUROPE
Valmistajan numero:   RH-3379
104,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, ksenonvalo (valojen korkeussäätö) ARNOTT EUROPE RH-3455
Valmistaja:   ARNOTT EUROPE
Valmistajan numero:   RH-3455
78,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ohjausyksikkö, valon uudelleensäätö ARNOTT EUROPE RH-3500
Valmistaja:   ARNOTT EUROPE
Valmistajan numero:   RH-3500
131,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Lasi, majakka HELLA 9EL 862 172-001
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   9EL 862 172-001
36,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ohjausyksikkö MAGNETI MARELLI 711470000295
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   711470000295
125,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ajovalo - lasi MAGNETI MARELLI 711305621795 vasen
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   711305621795
62,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Lasi, ajovalo TYC TYC 20-0938-LA-1 vasen
Valmistaja:   TYC
Valmistajan numero:   20-0938-LA-1
75,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ohjausyksikkö HELLA 5DF169 424-781
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   5DF 169 424-781
136,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, pääajovalaisin VEMO V20-73-0203
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V20-73-0203
145,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, pääajovalaisin VEMO V20-73-0206
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V20-73-0206
124,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, ajovalokorkeussäätö VEMO V10-72-0237
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V10-72-0237
121,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, tasonsäätö VEMO V10-72-0179
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V10-72-0179
59,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Auton valaisimien lasit

Termiä "linssi" käytetään edelleen joissakin paikoissa yleisnimityksenä ajovalojen lasille. Tämä lasi täytti kuitenkin varsinaisen tehtävänsä linssinä vain vanhemmissa autoissa. Mutta miltä tämä tehtävä näytti? Klassisissa ajovaloissa valoa tuotti polttimo. Tämän valon ei pitänyt yksinkertaisesti loistaa järjestäytymättömänä. Pikemminkin sen tehtävänä on valaista ajorata oikealla tavalla jakautuneena. Jotta vastaantulevaa liikennettä häikäistäisi mahdollisimman vähän, valon pitäisi loistaa hieman vähemmän kohti tien keskiosaa ja siten vastaantulevaa liikennettä, mutta mieluiten hieman enemmän kohti tien reunaa. Tällöin hajotuslevy hajottaa lampun valon halutulla tavalla oikeisiin paikkoihin. Tätä tarkoitusta varten lasin pinta on suunniteltu siten, että syntyy useita prismoja. Nämä puolestaan ohjaavat valoa haluttuun suuntaan. (Tyylikäs) ulkonäkö kuitenkin kärsii tästä lasin rakenteesta.

Nykyaikaiset ajovalot ilman klassista lasia

Nykyaikaisissa autoissa käytetään kirkkaita laseja, joissa ei ole hajottavaa rakennetta, jotta ulkonäkö olisi huomattavasti parempi. Useimmissa tapauksissa valaisimessa oleva erillinen heijastin huolehtii valon sopivasta, epäsymmetrisestä jakautumisesta. Koska termi "linssi" on sateenvarjoterminä edelleen niin sitkeä, tarkastellaan lyhyesti nykyautojen erilaisia ajovalovaihtoehtoja:

  • Halogeeni: Kuten klassisessa hehkulampussa, tässä syttyy volframilanka. Sitä ympäröivän halogeenikaasun ansiosta se kestää korkeampia lämpötiloja. Valovoima on muihin järjestelmiin verrattuna pienempi ja myös virrankulutus on suurempi.
  • Xenon: volframilangan sijasta tässä syttyy kaksi elektronia. Lisätty kaasuseos lisää valovoimaa. Tämä vaihtoehto vaatii vähemmän virtaa, loistaa kirkkaammin ja sen käyttöikä on pidempi.
  • LED: Kuten lähes kaikilla elämänalueilla, myös autoissa LED-valoilla on yhä tärkeämpi rooli. Aluksi kyse oli vain päiväajovaloista tai takavaloista. Nyt tarjolla on myös kokonaisia LED-ajovaloja. Nämä valot ovat entistä kestävämpiä, kirkkaampia ja vaativat entistä vähemmän virtaa. LED-ajovalot avaavat myös monia uusia suunnittelumahdollisuuksia.
  • Laserit: Laserteknologia on nyt alkutekijöissään, mutta se on vielä jonkinlainen haave. Suuritehoiset fosforilla varustetut laserdiodit ovat aktiivisia. Puhutaan yli 500 metrin valokeila-alueista. Ensimmäisiä laserajovaloja voidaan odottaa lähivuosina tavallisissa huippumalleissa, kuten Mercedes-Benz S-luokassa ja vastaavissa.

Ongelmia pääajovalojen lasin kanssa

Ehjä lasi on tärkeä seikka turvallisuuden kannalta - ei vain, mutta erityisesti pimeässä. Tämä pätee yhtä lailla klassisiin linsseihin, jotka todellisuudessa vielä hajottavat valoa, kuin uusiin variantteihin, jotka "vain" suojaavat valoja ja näyttävät hyvältä. Vanhemmissa ehdokkaissa halkeamat, naarmut tai reiät voivat suoraan heikentää valaistustulosta. Nykyaikaisilla laseilla tämä ei ole yhtä vakavaa, mutta valaisimien suojaus voi kärsiä siitä. Pidemmällä aikavälillä vanhoihin ja uusiin laseihin tunkeutuva lika voi sumentaa näkymää ja siten heikentää valon kantamaa tai suuntaa. Kaikki nämä vaikutukset johtuvat todennäköisimmin ulkoisista vaikutuksista. Tällaisia ovat esimerkiksi kiveniskemät, pyörteinen hiekka, pienet ja suuret liikenneonnettomuudet tai ylikuumenemisesta johtuvat nopeat lämpötilanvaihtelut. Näiden ilmeisten vaurioiden lisäksi lasin samentuminen on kuitenkin yksi yleisimmistä ongelmista. UV-säteily ja jatkuva hankautuminen voivat aiheuttaa linssin samentumista ajan myötä. Tämä vaikuttaa yllättäen kielteisesti myös valon jakautumiseen.

Lasin puhdistaminen ja vaihtaminen

Kaikissa mainituissa vaihtoehdoissa tarvitaan kiireellisiä toimia. Loppujen lopuksi ajovalo, jonka valaistus on rajallinen tai häiriintynyt, on todellinen turvallisuusriski. Saatat nähdä pimeässä huonommin tai autosi saattaa häikäistä muita tienkäyttäjiä. Samentumistapauksissa kokeneet kädet voivat ehkä pelastaa linssin puhdistamalla sen. Jos samentuminen on kuitenkin liian voimakasta tai jokin muu vaurio on syntynyt, on yleensä aika vaihtaa ajovalojen lasi kokonaan. Koska ajovalojen ulkonäkö on tärkeä muotoiluelementti lähes kaikissa autoissa, jokaiseen autoon tarvitaan varaosaksi sopiva, yksilöllinen lasi. Kun tämä on saatavilla, vaihto voidaan suorittaa valmistajan ohjeiden mukaisesti. Kokeneet harrastemekaanikot voivat varmasti tehdä tämän itse. Epäselvissä tapauksissa korjaamon ammattilaiset ottavat myös tämän tehtävän mielellään hoitaakseen.

Osta halpoja laseja verkosta

Autosi lasi on siis tärkeä osa oikean valon saamiseksi huonossa näkyvyydessä tai pimeässä. Samalla se on erittäin herkkä ja sen muoto on hyvin yksilöllinen jokaiselle automallille. Siksi on tärkeää, että sinulla on luotettava kumppani, kun etsit oikeaa varaosaa. Motointegratorilla on yhteensä noin 5 miljoonaa varaosaa ja tarviketta, ja se voi olla juuri tämä kumppani. Meiltä saat muun muassa DEPOn, MAGNETI MARELLIn, MEAT & DORIAn, FEBI BILSTEINin ja HELLAn lasit.