-4% autojen varaosista

Kytkinsarjat kaksoismassavauhtipyörällä – Chevrolet – KUORMA-AUTOT

(löytyi 7 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Irroitinlaakeri SACHS 3151 600 725
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3151 600 725
9,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja DMF-moduuli XTend plus CSC SACHS 2290 601 116
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   2290 601 116
597,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
574,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja FULLPACK DMF (CSC) VALEO 837408
Kytkinsarja FULLPACK DMF (CSC) VALEO 837408
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   837408
595,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja LuK RepSet DMF LUK 600 0239 00
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   600 0239 00
610,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja LuK RepSet DMF LUK 600 0168 00
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   600 0168 00
530,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja FULLPACK DMF (CSC) VALEO 837441
Kytkinsarja FULLPACK DMF (CSC) VALEO 837441
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   837441
596,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kytkinsarja kaksoismassavauhtipyörällä: tehtävät ja toiminnot

Kytkinsarja, jossa on kaksoismassavauhtipyörä, on kytkimen korjaamiseen tarvittavien osien sarja. Tavallisesti kytkinpakettiin kuuluu automaattikytkin (kytkinpainelevy, kytkinkansi ja kalvojousi), irroituslaakeri ja kytkinlevy.

Kytkinlevy muodostaa kytkimen sydämen. Ajon aikana se painetaan painelevyn avulla kaksoismassavauhtipyörää vasten, jolloin kytkinmekanismi sulkeutuu ja kitkayhteys syntyy. Kun kytkinpoljinta painetaan, painelevy vapautuu, eikä kytkinlevy enää paina vauhtipyörää vasten. Tämä poistaa kitkaliitoksen ja irrottaa vaihteiston moottorista. Kaksoismassavauhtipyörä varmistaa, että moottorin vääntövärähtelyt vaimenevat. Niitä käytetään yhä useammin suodattamaan moottorin tuomat vääntövärähtelyt jousi-/vaimennusjärjestelmän kautta ja siten keventämään voimansiirron komponentteja.

Kytkin toimii - lyhyesti sanottuna - nykimättömän käynnistyksen varmistamiseksi. Ilman kytkintä käynnistys olisi mahdotonta.

Viallisen kytkimen syyt

Kytkimeen vaikuttavan kitkalämmön, tärinän ja paineen vuoksi tämä osa on yksi voimansiirtojärjestelmän kuormitetuimmista osista. Säännöllinen tarkastus on siksi välttämätöntä. Tarvittaessa on vaihdettava koko kytkinsarja tai vain kaksoismassavauhtipyörä.

Kytkimen vian syy on sen kuluminen. Tätä kulumista ei voida estää, koska esimerkiksi kytkinlevyn vuoraukset kuluvat automaattisesti iän myötä.

Myös irroitusmekanismi ja muut kytkimen osat, kuten painelevy, irroituslaakeri ja kaksoismassavauhtipyörä, kuluvat vuosien mittaan. Materiaaliviat ovat harvemmin vian syynä.

Ajokäyttäytyminen vaikuttaa myös kytkimen tai kytkinsarjan ja kaksoismassavauhtipyörän kulumiseen, esimerkiksi ajaminen vetävällä kytkimellä. Kulumisen estämiseksi jalka on otettava kokonaan pois kytkinpolkimelta. Pidempien liikennevalopysähdysten aikana sinun tulisi myös irrottaa kytkin kokonaan ja ottaa jalka pois kytkinpolkimelta. Kun kytket kytkimen, paina poljin tiukasti ja kokonaan alas.

Tiheä vaihtaminen rasittaa myös kytkinmekanismia. Voi auttaa ajamaan mahdollisimman ennakoivasti. Jos auto on täyteen lastattu tai sitä liikutetaan täydellä perävaunulla, esimerkiksi asuntovaunua vedettäessä, myös tämä voi vaikuttaa kytkimeen.

Näin ilmenevät kytkinsarjan viat

Huomaat kaksoismassavauhtipyörällä varustetun kytkinsarjan vian, joka johtuu epätäydellisestä irroituksesta. Näissä tapauksissa manuaalivaihteisto pitää epämiellyttäviä ääniä vaihteita vaihdettaessa.

Jos kytkinpoljin käyttäytyy eri tavalla tai tuntuu erilaiselta, kytkinsarja voi olla viallinen.

Muita merkkejä ovat voimakkaat tärinät, selvästi havaittavat äänet, kuten narskutusäänet ja vinkuminen tai nykiminen kytkettäessä.

Jos kytkin luistaa, huomaat, että moottorin teho siirtyy vaihteistoon viiveellä. Jos kytkin on pahasti kulunut, auto ei välttämättä liiku lainkaan. Tällöin koko kytkinsarja on vaihdettava.

Vaihda kytkinsarja yksinkertaisesti itse

Yleensä DMF:llä varustettu kytkinsarja vaihdetaan korjaamolla, koska se vaatii erikoisosaamista ja erikoistyökaluja. Lisäksi vaihteisto on irrotettava moottorilohkosta. Tämän vuoksi kaksoismassavauhtipyörän sisältävän kytkinsarjan vaihto on yksi auton kalleimmista korjauksista.

Hyvät korjaamovälineet omaavat harrastemekaanikot voivat vaihtaa kytkimen myös itse. Tällöin syntyy vain materiaalikustannuksia. Voit pitää nämä alhaisina ostamalla uuden kytkinsarjan kaksoismassavauhtipyörällä verkosta.

Osta kytkinsarja kaksoismassavauhtipyörällä edullisesti verkosta

Koska kytkinsarjan vaihtaminen kaksoismassavauhtipyörällä on yksi auton kalleimmista korjauksista, on suositeltavaa ostaa komponentti verkosta. Näin säästät jo materiaalikustannuksissa huomattavasti.

Verkkokaupastamme löydät laajan valikoiman kaksoismassavauhtipyörällä varustettuja kytkinsarjoja valmistajilta, joiden tuotteet ovat ensiluokkaisia. Asiantunteva asiakaspalvelumme neuvoo sinua mielellään. Lisäksi takaamme toimituksen neljän arkipäivän kuluessa nopeampien korjausten vuoksi. Katso itse.