-3% jousituksesta

Kytkinsarjat – Chevrolet

(löytyi 14 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Kytkinsarja LuK RepSet LUK 624 3958 09
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   624 3958 09
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja HERTH+BUSS JAKOPARTS J2000924
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J2000924
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja SACHS 3000 950 941
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3000 950 941
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja AISIN Clutch Kit (3P) AISIN KO-038A
Valmistaja:   AISIN
Valmistajan numero:   KO-038A
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja Kit plus CSC SACHS 3000 990 316
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3000 990 316
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja KIT3P (CSC) VALEO 834017
Kytkinsarja KIT3P (CSC) VALEO 834017
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   834017
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja SACHS 3000 951 582
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3000 951 582
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja BLUE PRINT ADW1930132
Kytkinsarja BLUE PRINT ADW1930132
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADW1930132
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja BLUE PRINT ADW193018
Kytkinsarja BLUE PRINT ADW193018
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADW193018
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja NEXUS F10008NX
Valmistaja:   NEXUS
Valmistajan numero:   F10008NX
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja DMF-moduuli XTend plus CSC SACHS 2290 601 159
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   2290 601 159
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja VALEO 826787
Kytkinsarja VALEO 826787
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   826787
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinpaketti KIT3P (CSC), jossa on tehokas kytkin. VALEO 834583
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkinsarja KIT3P (CSC) VALEO 834539
Kytkinsarja KIT3P (CSC) VALEO 834539
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   834539
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Kytkinsarjat - rakenne

Kytkin koostuu painelevystä, kytkinlevystä ja vauhtipyörästä. Jälkimmäinen on suoraan yhteydessä kampiakseliin. Siinä on pinta, johon kytkinlevy tai ohjainlevy kiinnittyy. Se on varustettu kitkavanteilla, ja se muodostaa niin sanotusti linkin automaattikytkimeen. Syntyvä paine siirretään suoraan painelevyyn. Kun kytkinpoljinta painetaan, se painaa automaattikytkimessä olevaa jousta. Kun kytkin irrotetaan, kytkinlevy irtoaa vauhtipyörästä. Heti kun poljin vapautetaan uudelleen, jousen energia tuo vauhtipyörän ja kytkinlevyn takaisin yhteen.

Merkkilaatuiset kytkinsarjat - sitkeät ja kestävät

Kytkinsarja voi kulua ajan myötä. Kuormituksen voimakkuudesta ja käyttöiästä riippuen kytkinlevyjen vuoraukset vioittuvat yleensä ensimmäisenä. Jos haluat vaihtaa kytkinsarjan, jossa on kaksoismassavauhtipyörä, on järkevää vaihtaa akselitiivisteet ja painelevy samalla kertaa, kun otetaan huomioon siihen liittyvä työmäärä.

Tarvitsetpa sitten kytkinsarjaa BMW E87 -autoosi, kytkinsarjaa Opel Astra J -autoosi tai kytkinsarjaa Opel Corsa D -autoosi - Motointegratorilta löydät sen. Yleensä kytkinsarjojen käyttöikä on 100 000-300 000 kilometriä. Nämä arvot voivat kuitenkin vaihdella riippuen ajokäyttäytymisestä ja kuormituksen voimakkuudesta käyttöiän aikana. Jos et ole aivan varma, kuinka kauan ajoneuvosi kytkinsarjat kestävät, ota meihin yhteyttä. Ystävällinen asiakaspalvelutiimimme auttaa sinua mielellään milloin tahansa.

Miten lisätä kytkimen käyttöikää?

  • Varmista, että painat poljinta niin pitkälle kuin mahdollista joka kerta, kun kytket kytkimen. Jos näin ei tehdä, kytkinlevy ei vapautu tarpeeksi pitkälle. Tämä tarkoittaa, että kytkinprosessiin kohdistuu lisäkuormaa. Mitä vanhempi kytkinsarja on, sitä suurempi on vian riski.
  • Yritä olla ottamatta jalkaasi kosketukseen kytkinpolkimen kanssa tyhjäkäynnillä tai ajon aikana. Näin estät sitä jäämästä tahattomasti pysyvästi painettuun asentoon. Polkimen kevyt painaminen ei useinkaan tunnu heti kengällä. Tämä voi merkitä sitä, että kytkin kävisi lähes jatkuvasti tietyllä narskuttelukohtauksella ajon aikana. Tämä puolestaan tarkoittaa, että kytkinsarjat on ehkä vaihdettava suunniteltua aikaisemmin.
  • Vältä kytkimen käyttöä, jos se ei ole ehdottoman välttämätöntä. Tämä suojaa kytkinpäällysteitä ja viivästyttää myös kytkinsarjojen vaihtoa.

Onko kytkinsarja tarpeen vaihtaa?

Miksi mennä korjaamolle, kun voit itse tarkastaa kytkinsarjan ja selvittää, onko se vaihdettava? Tähän kuluu toki suhteellisen paljon aikaa, mutta pienellä käsityötaidolla ja vankalla teknisellä asiantuntemuksella se onnistuu helposti.

Tarkista ensin, miten kytkinpoljin reagoi. Jos huomaat testin aikana, että polkimen liikettä on paljon, syy voi olla kytkinjärjestelmässä oleva ilma. Myös niin sanotussa pääsylinterissä oleva ilma on joskus ongelman aiheuttaja. Voit kuitenkin korjata asian muutamalla yksinkertaisella toimenpiteellä tyhjentämällä pääsylinterin. Tarkista sen jälkeen kytkinvoima ja testaa, onko ilmaa edelleen poistumassa. Vanhemmissa ajoneuvoissa polkimen leikki voidaan poistaa kytkintä säätämällä. Tämä ei ole mahdollista uudemmissa autoissa, koska ne säätävät itse itsensä. Jälkikäteinen säätö ei siis ole tarpeen.

Erilaisia tuotemerkkejä, jotka inspiroivat

Jos kytkinpoljin tärisee, kun painat sitä, se voi olla merkki viallisesta laakerista. Toimenpiteet ovat välttämättömiä, sillä muuten kytkimelle voi aiheutua vakavia vahinkoja. Varovaisuutta on syytä noudattaa myös, jos kytkinpoljinta painettaessa ilmenee tuntuvaa vastusta tai jos reaktio on viivästynyt kiihdytettäessä tai vetäessä. Tarkista kytkinsarjojen kunto ajoissa ja tilaa oikeat varaosat ja tarvikkeet muutamalla klikkauksella Trusted Shops -sertifioidusta verkkokaupastamme. Meiltä löytyy kytkinsarjoja ensiluokkaisilta valmistajilta, kuten Valeo, Sachs, Nexus, LUK, Febi Bilstein, Exedy ja Aisin.

Ystävällinen asiantuntijatiimimme auttaa ja neuvoo sinua mielellään, jos haluat lisätietoja kytkinsarjoista. Hyödy erinomaisesta tuestamme, alhaisista hinnoista ja haluamiesi tuotteiden salamannopeasta toimituksesta.