-3% jousituksesta

Kytkinhaarukat – KUORMA-AUTOT

(löytyi 265 tulosta)

Viime vuosina valmistajat ovat luoneet monia nykyaikaisia ratkaisuja autojen tehokkuuden lisäämiseksi. Tämä on erityisen tärkeää bensiinin kulutuksen ja saastepäästöjen kannalta. Yksi moottoritilan tärkeistä osista on irroitushaarukka. Tämä komponentti on erityisen yleinen autoissa, joissa on manuaalivaihteisto. Kun painat kytkinpoljinta, se saa irroitushaarukan liikkeelle, joka vipuvaikutuksellaan irrottaa vauhtipyörän kytkinlevystä. Jos komponentti on viallinen, löydät Motointegratorista nopeasti sopivan varaosan lukuisilta premium-valmistajilta.

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Kytkintehostin DT SPARE PARTS 5.53088
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   5.53088
237,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Irroitushaarukka, kytkin FEBI BILSTEIN 21523
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   21523
47,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsylinteri SORL 1608 042 021 0
Valmistaja:   SORL
Valmistajan numero:   1608 042 021 0
68,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen käyttö VALEO 3102038
Kytkimen käyttö VALEO 3102038
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   3102038
134,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen toimilaite SORL 1608 044 003 0
Valmistaja:   SORL
Valmistajan numero:   1608 044 003 0
69,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Irroitushaarukka, kytkin FEBI BILSTEIN 170614
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   170614
102,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Irroitushaarukka, kytkin DT Spare Parts 5.50073
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   5.50073
129,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsylinteri KONGSBERG KA 1000367247AM
Valmistaja:   KONGSBERG
Valmistajan numero:   KA 1000367247AM
380,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen käyttö VALEO 3100238
Kytkimen käyttö VALEO 3100238
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   3100238
161,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsylinteri KONGSBERG KA 1000443298AM
Valmistaja:   KONGSBERG
Valmistajan numero:   KA 1000443298AM
585,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen käyttö VALEO 3200028
Kytkimen käyttö VALEO 3200028
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   3200028
555,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen toimilaite KONGSBERG KA 1000510486AM
Valmistaja:   KONGSBERG
Valmistajan numero:   KA 1000510486AM
415,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen käyttö VALEO 3101638
Kytkimen käyttö VALEO 3101638
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   3101638
223,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen käyttö VALEO 3101928
Kytkimen käyttö VALEO 3101928
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   3101928
137,54 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Standardi tai tyypillinen osa KNORR-BREMSE SC 2CK
Valmistaja:   KNORRBREMSE
Valmistajan numero:   SC 2CK
96,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Irroitushaarukka vipuna kytkintä kytkettäessä

Irroitushaarukka on mekaaninen osa jokaista ajoneuvoa, jossa on manuaalivaihteisto. Se on eräänlainen vipu, jota käytetään voimien erottamiseen. Useimmissa tapauksissa irroitushaarukkaan vaikuttavat suuret voimat. Sen vuoksi on tärkeää, että tämä osa on kestävästi suunniteltu. Siksi irroitushaarukka on yleensä valmistettu metallista. Viime vuosina valmistajat ovat toistuvasti parantaneet tätä komponenttia. Se riippuu aina myös kyseisessä ajoneuvossa käytettävissä olevasta tilasta. Yleensä tämä määrää vapautushaarukan rakenteen. Muoto ja koko ovat kuitenkin aina samanlaiset.

Irroitushaarukka on suoraan yhteydessä irroituslaakeriin. Sen on otettava vastaan suuremmat aksiaalivoimat. Jos kytkinpoljinta ei painettu normaalin ajon aikana, pienikin kytkinpelti johti aiemmin pysähtymiseen. Nykyiset irroituslaakerit pystyvät yhä paremmin estämään kulumista. Hydraulisen kytkimen käyttämä laakeri voidaan integroida irroituslaakeriin. Mekaanisessa versiossa irroitushaarukan asento määräytyy kytkinpolkimen ja kytkimen välisen vaijerin perusteella. Hydraulinen versio vaatii kaksi ylimääräistä hydraulisylinteriä. Nämä pää- ja työsylinterit toimivat jarrunesteellä. Hydraulisen toiminnan tärkein etu on liikkuvien tai mekaanisten osien vähentäminen.

Miksi tarvitaan irroitushaarukka?

Irroitushaarukka on ensisijaisesti mukana ajoneuvon vaihteenvaihto- tai kytkinprosessissa. Se vastaa voiman erottamisesta. Yksinkertaisesti sanottuna irroitushaarukka muistuttaa vipua, joka erottaa moottorin ja vaihteiston toisistaan. Kun kytkinpoljinta painetaan, irroitushaarukkaa käytetään suoraan. Tämän vuoksi komponentti on erittäin tärkeä kaikissa ajoneuvoissa, joissa on manuaalinen vaihdekeppi. Ilman irroitinhaarukkaa vaihteenvaihto tai kytkimen käyttö ei olisi mahdollista. Kytkimen korjaukset on parasta antaa autoalan ammattilaisten tehtäväksi. Tämä johtuu siitä, että irroituslaakeri voi liukua oikein eikä jumiutua vain, jos irroitusmatkat on asetettu oikein.

Tämä on paikka, jossa irroitushaarukka sijaitsee ajoneuvossasi

Irroitushaarukka sijaitsee ajoneuvon moottorin ja vaihteiston välissä suoraan vaihteistokotelossa keskimmäisellä vaihteistoakselilla. Se on suoraan kytkinpolkimen yhteydessä. Sijainti voi hieman vaihdella ajoneuvotyypistä riippuen. Kuljettajana et näe irroitushaarukkaa suoraan. Se on asennettu syvälle ajoneuvoon. Voit vain tuntea irroitushaarukan hieman, kun painat kytkinpoljinta. Sijaintinsa vuoksi on tärkeää, että osa on tukevasti ja tarkasti paikallaan. Vain silloin saat hyvän palautteen kytkinpolkimesta. On myös huolehdittava siitä, että materiaalin kuluminen on mahdollisimman vähäistä, sillä irroitushaarukan vaihtaminen on sen sijainnin vuoksi vastaavasti laaja ja vaativa tehtävä.

Irroitushaarukan puutteet

Vuosien mittaan ja ajokilometreistä riippuen irroitushaarukka voi kuitenkin kulua. Tämä johtuu yleensä materiaalin väsymisestä tai taipumisesta. Vääränlainen käsittely tai onnettomuus voi kuitenkin myös johtaa vikaan. Jos irroitushaarukka rikkoutuu, vaihteita ei voi enää vaihtaa ajoneuvolla. Näin ollen ajoneuvo ei ole silloin käyttökelpoinen. Vian sattuessa vapautushaarukka on vaihdettava. Vain todella sopivia ja laadukkaita varaosia saa käyttää.

Viallisen irroitushaarukan huomaat ensisijaisesti siitä, että irroitusmatka muuttuu ja kytkinpoljin juuttuu sen seurauksena pohjaan.

Yksinkertaisesti osta uusi irroitushaarukka verkosta

Jos irroitushaarukka on vaihdettava, voit helposti ostaa sopivan varaosan Motointegratorista. Valikoimassamme on noin 5 miljoonaa autonosaa. Kaikki osat ovat tunnetuilta merkkivalmistajilta ja erityisen laadukkaita. Tarjoamme osat reiluun ja edulliseen hintaan. Asiakaspalvelumme neuvoo sinua mielellään, jos sinulla on ongelmia tai kysymyksiä. Verkkokaupastamme voit etsiä suoraan ja helposti haluamasi irroitushaarukan sellaisilta valmistajilta kuin FEBI BILSTEIN, LUK, SACHS tai SWAG. Käytä vain hakukonettamme löytääksesi oikean haarukan juuri sinun autoosi.