-3% jousituksesta

Kytkimet – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT

(löytyi 370 tulosta)

Kuorma-auton kytkin - voimakkaasti kuormitettu kuluva osa

Kuten henkilöautoissa, useimmissa kuorma-autoissa on yksilevyinen kuivakytkin. Kuluminen on kuitenkin huomattavasti suurempaa valtavan kuormituksen vuoksi. Jotta saavutettaisiin mahdollisimman pitkä käyttöikä, varaosiksi tulisi asentaa vain korkealaatuisia kuorma-auton kytkimiä. Laajassa verkkokaupassamme tarjoamme kytkinsarjoja lähes kaikkiin tavallisiin kuorma-autoihin näin laadukkaasti ja tavalliseen edulliseen hintaan.

Kytkimen tehtävä

Moottorin palamisen aikana vapautuva energia muunnetaan kampiakselin pyörimisliikkeeksi. Jos tämä pyörimisliike välitettäisiin 1:1 vetoakseleille, ajoneuvo tuskin lähtisi käyntiin eikä se saavuttaisi suuria nopeuksia. Tätä varten pyörimisliike on mukautettava eri välityssuhteiden avulla. Tämä tapahtuu, kun vaihdetaan eri vaihteille. Tämä edellyttää kuitenkin pyörimisliikkeen keskeyttämistä. Tämän tehtävän suorittaa kytkin. .

Sijoituskriteerit
Korjaussarja, vauhtipyörä FEBI BILSTEIN 31384
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   31384
31,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, kytkinhaarukan akseli SKF 6006/32-2RS1/VB005
Valmistaja:   SKF
Valmistajan numero:   6006/32-2RS1/VB005
15,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja NEW ORIGINAL KIT2P VALEO 827452
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   827452
787,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja NEW ORIGINAL KIT2P VALEO 827450
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   827450
863,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hammaskehä, vauhtipyörä C.E.I 123194
Valmistaja:   C.E.I
Valmistajan numero:   123194
53,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ohjainlaakeri, kytkin LUK 410 0105 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   410 0105 10
20,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 006 173:009
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 006 173
436,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja NEW ORIGINAL KIT3P VALEO 827446
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   827446
641,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja SACHS 3400 700 484
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 700 484
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkimen painelevy SACHS 3482 000 953
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3482 000 953
340,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja SACHS 3400 127 701
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 127 701
572,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy SACHS 3482 000 463
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3482 000 463
295,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vauhtipyörä SACHS 3421 601 068
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3421 601 068
313,06 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Irroitinlaakeri, kytkin LUK 500 0806 20
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   500 0806 20
121,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hammaskehä, vauhtipyörä AUGER 58414
Valmistaja:   AUGER
Valmistajan numero:   58414
40,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kuorma-auton kytkimien rakenne

Kuorma-autoissa kytkinrakenne on yleensä voimansiirron etuosassa (moottorin kohdalla), alkaen vauhtipyörästä, jossa on hammaskehä, kytkinlevystä ja sen vuorauksesta, ja sitten painerenkaasta, jota kutsutaan myös automaattilevyksi. Vapautuslaakeri kulkee myös akselilla. Kun kytkin irrotetaan, laukaisulaakeri painaa painerenkaan voimakkaita kalvojousia. Kuten vaihteiston puolella oleva painerengas, myös moottorin puolella oleva vauhtipyörä toimii kytkinlevyn kosketuspintana. Kuorma-autoissa laakerin laukaisu tapahtuu hydraulisesti, sähköisesti, pneumaattisesti tai sähköpneumaattisesti (EPS). .

Kuorma-auton kytkimien tyypilliset vauriot ja vauriomallit

Tasainen ja nykimätön käynnistys saadaan aikaan, kun kuljettaja päästää kytkimen hieman liukumaan. Tämä estää myös moottorin sammumisen. Kytkinlevyyn kohdistuu siis suuri rasitus. Kuorma-autoissa tämä rasitus on vieläkin suurempi, koska jopa 40 tonnin ja sitä suurempia painoja on saatettava liikkeelle. .

Jos kytkinpäällyste on pahasti kulunut, kytkin jauhaa tavallista pidempään ja kuumenee huomattavasti. Tämä voi aiheuttaa vauhtipyörän ja painerenkaan hehkutuksen ja sinistymisen. Metallista tulee kovaa ja huokoista, mutta myös haurasta. Kytkin voi myös kovettua ja muuttua lasimaiseksi, kuten liian kuuma jarrupäällyste. Kytkin luistaa nyt erittäin helposti ja hallitsemattomasti. .

Kuorma-auton kytkimien vaihto mieluiten kytkinsarjana

Toinen tyypillinen vaurio, joka voi nyt tapahtua: laakerin laukaisulaakerin rasva kuumenee liikaa ja loppuu. Tämä on havaittavissa jyrisevänä jyrinänä. Jos laukaisulaakeri jumiutuu, se voi myös kuluttaa ja tuhota kalvojousien kärjet. Usein viallinen laakeri ei ole heti havaittavissa kytkimen vaihdon yhteydessä. .

Ei ole kuitenkaan harvinaista, että ensimmäiset merkit vaurioista ilmenevät muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Sitten, kuten kytkimen vaihdon yhteydessä, koko vaihteisto on irrotettava uudelleen. Sen vuoksi kytkinlevy on aina vaihdettava kytkinvaurion sattuessa yhdessä painerenkaan (automaattisen levyn) ja laakerin kanssa. Vauhtipyörän tuki puolestaan tarkastetaan silmämääräisesti sinisen hehkutuksen ja hiushalkeamien varalta. . .

Laadukkaat kuorma-auton kytkimet edullisissa olosuhteissa

Valtavan kuormituksen vuoksi erityisesti kuorma-auton kytkimissä on käytettävä vain korkealaatuisia varaosia. Tarjoamme näitä edulliseen hintaan verkkokaupassamme. Tietenkin myös kattavat lisävarusteet, kuten laukaisulaakerit ja kytkinsylinterit, löytyvät selkeästi järjestetyistä luokista. Tarjoamme vain korkealaatuisia varaosia EU:ssa sertifioiduilta valmistajilta. .