-3% jousituksesta

Kytkimet – Ford – KUORMA-AUTOT

(löytyi 13 tulosta)

Kuorma-auton kytkin - voimakkaasti kuormitettu kuluva osa

Kuten henkilöautoissa, useimmissa kuorma-autoissa on yksilevyinen kuivakytkin. Kuluminen on kuitenkin huomattavasti suurempaa valtavan kuormituksen vuoksi. Jotta saavutettaisiin mahdollisimman pitkä käyttöikä, varaosiksi tulisi asentaa vain korkealaatuisia kuorma-auton kytkimiä. Laajassa verkkokaupassamme tarjoamme kytkinsarjoja lähes kaikkiin tavallisiin kuorma-autoihin näin laadukkaasti ja tavalliseen edulliseen hintaan.

Kytkimen tehtävä

Moottorin palamisen aikana vapautuva energia muunnetaan kampiakselin pyörimisliikkeeksi. Jos tämä pyörimisliike välitettäisiin 1:1 vetoakseleille, ajoneuvo tuskin lähtisi käyntiin eikä se saavuttaisi suuria nopeuksia. Tätä varten pyörimisliike on mukautettava eri välityssuhteiden avulla. Tämä tapahtuu, kun vaihdetaan eri vaihteille. Tämä edellyttää kuitenkin pyörimisliikkeen keskeyttämistä. Tämän tehtävän suorittaa kytkin. .

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Vapautuslaakeri LUK 510 0235 11
Vapautuslaakeri LUK 510 0235 11
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   510 0235 11
63,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Keskipakolaukaisin, kytkin LUK 510 0224 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   510 0224 10
65,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 008 514
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 008 514
444,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Keskitetty hydraulinen laakeri AKUSAN F2G011AKN
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   F2G011AKN
44,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja NEW ORIGINAL KIT2P VALEO 827655
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   827655
972,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Irroitusmekanismi, kytkin ConAct SACHS 6482 000 216
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   6482 000 216
614,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Irroituslaakeri AKUSAN F2G013AKN
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   F2G013AKN
56,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy SACHS 3482 001 820
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3482 001 820
610,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja SACHS 3400 700 687:009
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 700 687:009
1.133,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja SACHS 3400 710 087:009
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 710 087:009
1.855,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,00 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Irroitusmekanismi, kytkin SACHS 3182 600 110
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3182 600 110
39,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Irroitinlaakeri LUK 510 0092 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   510 0092 10
82,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Keskitetty hydraulinen laakeri AKUSAN F2G012AKN
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   F2G012AKN
53,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kuorma-auton kytkimien rakenne

Kuorma-autoissa kytkinrakenne on yleensä voimansiirron etuosassa (moottorin kohdalla), alkaen vauhtipyörästä, jossa on hammaskehä, kytkinlevystä ja sen vuorauksesta, ja sitten painerenkaasta, jota kutsutaan myös automaattilevyksi. Vapautuslaakeri kulkee myös akselilla. Kun kytkin irrotetaan, laukaisulaakeri painaa painerenkaan voimakkaita kalvojousia. Kuten vaihteiston puolella oleva painerengas, myös moottorin puolella oleva vauhtipyörä toimii kytkinlevyn kosketuspintana. Kuorma-autoissa laakerin laukaisu tapahtuu hydraulisesti, sähköisesti, pneumaattisesti tai sähköpneumaattisesti (EPS). .

Kuorma-auton kytkimien tyypilliset vauriot ja vauriomallit

Tasainen ja nykimätön käynnistys saadaan aikaan, kun kuljettaja päästää kytkimen hieman liukumaan. Tämä estää myös moottorin sammumisen. Kytkinlevyyn kohdistuu siis suuri rasitus. Kuorma-autoissa tämä rasitus on vieläkin suurempi, koska jopa 40 tonnin ja sitä suurempia painoja on saatettava liikkeelle. .

Jos kytkinpäällyste on pahasti kulunut, kytkin jauhaa tavallista pidempään ja kuumenee huomattavasti. Tämä voi aiheuttaa vauhtipyörän ja painerenkaan hehkutuksen ja sinistymisen. Metallista tulee kovaa ja huokoista, mutta myös haurasta. Kytkin voi myös kovettua ja muuttua lasimaiseksi, kuten liian kuuma jarrupäällyste. Kytkin luistaa nyt erittäin helposti ja hallitsemattomasti. .

Kuorma-auton kytkimien vaihto mieluiten kytkinsarjana

Toinen tyypillinen vaurio, joka voi nyt tapahtua: laakerin laukaisulaakerin rasva kuumenee liikaa ja loppuu. Tämä on havaittavissa jyrisevänä jyrinänä. Jos laukaisulaakeri jumiutuu, se voi myös kuluttaa ja tuhota kalvojousien kärjet. Usein viallinen laakeri ei ole heti havaittavissa kytkimen vaihdon yhteydessä. .

Ei ole kuitenkaan harvinaista, että ensimmäiset merkit vaurioista ilmenevät muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Sitten, kuten kytkimen vaihdon yhteydessä, koko vaihteisto on irrotettava uudelleen. Sen vuoksi kytkinlevy on aina vaihdettava kytkinvaurion sattuessa yhdessä painerenkaan (automaattisen levyn) ja laakerin kanssa. Vauhtipyörän tuki puolestaan tarkastetaan silmämääräisesti sinisen hehkutuksen ja hiushalkeamien varalta. . .

Laadukkaat kuorma-auton kytkimet edullisissa olosuhteissa

Valtavan kuormituksen vuoksi erityisesti kuorma-auton kytkimissä on käytettävä vain korkealaatuisia varaosia. Tarjoamme näitä edulliseen hintaan verkkokaupassamme. Tietenkin myös kattavat lisävarusteet, kuten laukaisulaakerit ja kytkinsylinterit, löytyvät selkeästi järjestetyistä luokista. Tarjoamme vain korkealaatuisia varaosia EU:ssa sertifioiduilta valmistajilta. .