Joulukausi 2024

Kytkimet – Iveco – KUORMA-AUTOT

(löytyi 201 tulosta)

Kuorma-auton kytkin - voimakkaasti kuormitettu kuluva osa

Kuten henkilöautoissa, useimmissa kuorma-autoissa on yksilevyinen kuivakytkin. Kuluminen on kuitenkin huomattavasti suurempaa valtavan kuormituksen vuoksi. Jotta saavutettaisiin mahdollisimman pitkä käyttöikä, varaosiksi tulisi asentaa vain korkealaatuisia kuorma-auton kytkimiä. Laajassa verkkokaupassamme tarjoamme kytkinsarjoja lähes kaikkiin tavallisiin kuorma-autoihin näin laadukkaasti ja tavalliseen edulliseen hintaan.

Kytkimen tehtävä

Moottorin palamisen aikana vapautuva energia muunnetaan kampiakselin pyörimisliikkeeksi. Jos tämä pyörimisliike välitettäisiin 1:1 vetoakseleille, ajoneuvo tuskin lähtisi käyntiin eikä se saavuttaisi suuria nopeuksia. Tätä varten pyörimisliike on mukautettava eri välityssuhteiden avulla. Tämä tapahtuu, kun vaihdetaan eri vaihteille. Tämä edellyttää kuitenkin pyörimisliikkeen keskeyttämistä. Tämän tehtävän suorittaa kytkin. .

Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Kytkinsarja VALEO 805154
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   805154
673,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 002 955
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 002 955
289,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja VALEO 827260
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   827260
612,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vauhtipyörä C.E.I 196289
Valmistaja:   C.E.I
Valmistajan numero:   196289
391,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Irroitinlaakeri, kytkin LUK 500 0525 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   500 0525 10
147,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 004 100
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 004 100
345,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vauhtipyörä DT Spare Parts 4.63465
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   4.63465
270,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 079 331
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 079 331
304,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy SACHS 1878 054 951
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1878 054 951
351,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy FEBI BILSTEIN 105104
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   105104
271,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinlevy FEBI BILSTEIN 105084
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   105084
164,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja SACHS 3400 700 474
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3400 700 474
715,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja LUK 631 3094 00
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   631 3094 00
374,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kytkimen painelevy SACHS 3483 000 509
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   3483 000 509
1.145,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,60 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää
Kytkinsarja FEBI BILSTEIN 105237
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   105237
610,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaplus 50,60 € suurikokoisten tavaroiden lisämaksu
2-4 arkipäivää

Kuorma-auton kytkimien rakenne

Kuorma-autoissa kytkinrakenne on yleensä voimansiirron etuosassa (moottorin kohdalla), alkaen vauhtipyörästä, jossa on hammaskehä, kytkinlevystä ja sen vuorauksesta, ja sitten painerenkaasta, jota kutsutaan myös automaattilevyksi. Vapautuslaakeri kulkee myös akselilla. Kun kytkin irrotetaan, laukaisulaakeri painaa painerenkaan voimakkaita kalvojousia. Kuten vaihteiston puolella oleva painerengas, myös moottorin puolella oleva vauhtipyörä toimii kytkinlevyn kosketuspintana. Kuorma-autoissa laakerin laukaisu tapahtuu hydraulisesti, sähköisesti, pneumaattisesti tai sähköpneumaattisesti (EPS). .

Kuorma-auton kytkimien tyypilliset vauriot ja vauriomallit

Tasainen ja nykimätön käynnistys saadaan aikaan, kun kuljettaja päästää kytkimen hieman liukumaan. Tämä estää myös moottorin sammumisen. Kytkinlevyyn kohdistuu siis suuri rasitus. Kuorma-autoissa tämä rasitus on vieläkin suurempi, koska jopa 40 tonnin ja sitä suurempia painoja on saatettava liikkeelle. .

Jos kytkinpäällyste on pahasti kulunut, kytkin jauhaa tavallista pidempään ja kuumenee huomattavasti. Tämä voi aiheuttaa vauhtipyörän ja painerenkaan hehkutuksen ja sinistymisen. Metallista tulee kovaa ja huokoista, mutta myös haurasta. Kytkin voi myös kovettua ja muuttua lasimaiseksi, kuten liian kuuma jarrupäällyste. Kytkin luistaa nyt erittäin helposti ja hallitsemattomasti. .

Kuorma-auton kytkimien vaihto mieluiten kytkinsarjana

Toinen tyypillinen vaurio, joka voi nyt tapahtua: laakerin laukaisulaakerin rasva kuumenee liikaa ja loppuu. Tämä on havaittavissa jyrisevänä jyrinänä. Jos laukaisulaakeri jumiutuu, se voi myös kuluttaa ja tuhota kalvojousien kärjet. Usein viallinen laakeri ei ole heti havaittavissa kytkimen vaihdon yhteydessä. .

Ei ole kuitenkaan harvinaista, että ensimmäiset merkit vaurioista ilmenevät muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Sitten, kuten kytkimen vaihdon yhteydessä, koko vaihteisto on irrotettava uudelleen. Sen vuoksi kytkinlevy on aina vaihdettava kytkinvaurion sattuessa yhdessä painerenkaan (automaattisen levyn) ja laakerin kanssa. Vauhtipyörän tuki puolestaan tarkastetaan silmämääräisesti sinisen hehkutuksen ja hiushalkeamien varalta. . .

Laadukkaat kuorma-auton kytkimet edullisissa olosuhteissa

Valtavan kuormituksen vuoksi erityisesti kuorma-auton kytkimissä on käytettävä vain korkealaatuisia varaosia. Tarjoamme näitä edulliseen hintaan verkkokaupassamme. Tietenkin myös kattavat lisävarusteet, kuten laukaisulaakerit ja kytkinsylinterit, löytyvät selkeästi järjestetyistä luokista. Tarjoamme vain korkealaatuisia varaosia EU:ssa sertifioiduilta valmistajilta. .