-4% autojen varaosista

Kumipuskurit – VW

(löytyi 5 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Vaimennuskumi, äänenvaimennin BOSAL 255-808
Valmistaja:   BOSAL
Valmistajan numero:   255-808
0,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pidike, pakojärjestelmä HANS PRIES 118 600
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   118 600
14,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Katalysaattori 4MAX 0219-04-0050
Valmistaja:   4MAX
Valmistajan numero:   0219-04-0050
48,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pidike, pakojärjestelmä 4MAX 0219-14-0033
Valmistaja:   4MAX
Valmistajan numero:   0219-14-0033
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Vaimennuskumi, äänenvaimennin BOSAL 255-455
Valmistaja:   BOSAL
Valmistajan numero:   255-455
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Kuluvat osat, kumipuskurit, osoittavat usein hyvin varhain oireita, jolloin niiden vaihtaminen on tarpeen. Tässä tapauksessa voit helposti tilata kumipuskurit, tärinänvaimentimet ja muut kumipuskurit verkossa Motointegratorista ja luottaa reiluihin hintoihin ja rehelliseen palveluun.

Missä autossa käytetään kumipuskureita?

Kumipuskureita käytetään monissa paikoissa ajoneuvossa. Esimerkiksi iskunvaimentimissa (tunnetaan myös nimellä tärinänvaimentimet). Iskunvaimentimet vaimentavat pyörien ja korin tärinää ja optimoivat pyörien pidon. Ilman iskunvaimentimia ajomukavuus ja turvallisuus heikkenisivät merkittävästi.

Muiden osien, kuten pölysuojaholkkien ja laakereiden, lisäksi iskunvaimentimiin kuuluvat myös puskurit. Nämä kumipuskurit vaihdetaan usein osana iskunvaimentimen vaihtoa. Tärinänvaimentimen kumi maksaa vain muutaman euron ja lisää kokonaiskorjauskustannuksia vain vähän. Näitä osia kutsutaan myös jousijousitusten kumipuskureiksi tai kumipuskureiksi.

Ajoneuvon muissa osissa on kuitenkin lukuisia muita töyssypysäyttimiä. Esimerkiksi ovissa ja pakoputkessa on kumipuskuri. Muita kumipuskureita on jarrupolkimessa, kytkinpolkimessa ja kaasupolkimessa. Myös hansikaslokeroon, takaluukkuun, lämmityslaatikkoon ja keskikonsolin käsinojiin on kumipuskurit. Konepelti, konepellin salpa, polttoainesäiliön täyttöluukku ja selkänojat on usein varustettu myös kumipuskureilla mekaanisten voimien vaimentamiseksi. On myös olemassa eri muotoja ja materiaaleja ajoneuvon eri käyttöpaikkoja varten. On olemassa esimerkiksi kumipuskureita, joissa on kierteet, tai sellaisia, jotka on valmistettu erityisen kestävästä muovista.

Yhteistä kaikille komponenteille on, että ne on valmistettu pehmeästä, kumimaisesta muovista. Tämä materiaali soveltuu vaimentamaan ympäristöstä tulevia iskuja ja vaimentamaan tai vähentämään iskuenergian siirtymistä muihin viereisiin osiin.

Kumipuskureita käytetään myös tunkissa.

Kumipuskurit viallisia? Mitä ongelmia ilmenee?

Kumipuskurit ovat periaatteessa kuluvia osia. Komponentit altistuvat erilaisille vaikutuksille. Tällaisia ovat esimerkiksi lämpötilojen vaihtelu vuodenaikojen aikana sekä päivällä ja yöllä. Tiesuolan, likapartikkelien ja UV-valon vaikutukset voivat myös vahingoittaa kumipuskureita pitkällä aikavälillä riippuen siitä, missä niitä käytetään ajoneuvossa.

Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä mekaaniset vaikutukset (esimerkiksi hansikaslokeron usein toistuva avaaminen ja sulkeminen) sekä virheelliset asennukset ja kumipuskureiden pehmustamiin osiin kohdistuva lisääntynyt rasitus johtavat ennenaikaiseen kulumiseen. Kulunut kumi kovettuu eikä voi enää täyttää tehtäväänsä kunnolla.

Mitä oireita ilmenee, kun ajoneuvon kumipuskurit ovat viallisia? Tämä riippuu yksinomaan siitä, missä kumipuskurit sijaitsevat ja mitä tehtäviä ne suorittavat. Vialliset kumipuskurit iskunvaimentimien alueella (tärinänvaimentimen kumi) voivat aiheuttaa kolinaa kulumisen edetessä. Iskunvaimentimien nariseva ääni, ponneton ajotapa ja renkaiden epätavallisen suuri kuluminen viittaavat myös ongelmiin iskunvaimentimien alueella, jossa kumipuskurit voivat olla osallisena.

Vinkki: Erityisesti iskunvaimentimien alalla on hyvin yksinkertainen ratkaisu. ADAC:n kaltaiset autokerhot, mutta myös TÜV:n tai Dekran kaltaiset testikeskukset tarjoavat iskunvaimentimien testejä. Ajoneuvo asetetaan koestustelineeseen. Tämän jälkeen pyörät tärytetään yksi toisensa jälkeen. Näin voidaan arvioida, onko työpajakäynti tarpeen vai ei. Usein nämä iskunvaimennustestit ovat jopa ilmaisia autokerhojen jäsenille.

Kumipuskureiden alueella esiintyvät ongelmat eivät aina ole selvästi havaittavissa. Myös muut komponentit voivat olla oireiden syynä. Jos huomaat nämä merkit, sinun kannattaa myös miettiä kumipuskureita:

  • Polttoaineen täyttöaukon luukku, konepelti, hansikaslokero jne. sulkeutuvat silmiinpistävän äänekkäästi.
  • Ovet sulkeutuvat hyvin äänekkäästi tai kunnolla vasta toisen yrityksen jälkeen.

Kumipuskurien vaihtaminen: Näin se tehdään korjaamolla ja itse

Kumipuskurit ovat kuluvia osia. Kun ne ovat vaurioituneet, niitä ei voi enää korjata. Sen sijaan komponentit vaihdetaan kokonaan. Tämä voidaan tehdä itse tai korjaamossa - riippuen tapauksen monimutkaisuudesta sekä omasta osaamisesta ja laitteista. Korjausta ei useinkaan voi lykätä, koska vialliset puskurit heikentävät ajoneuvon toimintaa ja turvallisuutta ja voivat myös vaarantaa pääkatsastuksen läpäisyn. Tämä koskee erityisesti iskunvaimentimiin ja polkimiin liittyviä ongelmia.

Tilaa kumipuskurit helposti verkossa Motointegratorilta

Motointegratorilta voit tilata kumipuskurit helposti verkossa mihin tahansa autosi sovellukseen. Kumipuskureita löytyy iskunvaimentimiin ja muihin ajoneuvon käyttötarkoituksiin sekä puskureita tunkkeihin. Voit luottaa reiluihin hintoihin ja valikoituun valikoimaan koko valikoimassa.

Motointegrator tarjoaa vielä enemmän. Olemme yksi saksankielisen maailman suurimmista autoteollisuuden verkkokaupoista noin 5 miljoonalla varaosalla ja tarvikkeella. Asiakkaamme hyötyvät salamannopeasta toimituksesta 2-4 arkipäivän kuluessa ja mutkattomasta palautuslähetyksestä. Lisäksi tarjoamme erittäin hyvät myymäläarviot sekä erinomaista asiakaspalvelua.