Joulukausi 2024

Kiertokangen laakerit – Tata – KUORMA-AUTOT

(löytyi 9 tulosta)

Sijoituskriteerit
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-4154/4 0.50MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-4154/4 0.50mm
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakeriliuskat KOLBENSCHMIDT 37 170 620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 170 620
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Välilevy, kampiakseli KOLBENSCHMIDT 78863618
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   78863618
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 714 600
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77714600
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT 37 170 600
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 170 600
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 37 171 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 171 610
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakerisarja MAHLE 007 PS 21900 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   007 PS 21900 000
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeripesät, kampiakseli KOLBENSCHMIDT 37 171 620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 171 620
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 37 171 600
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 171 600
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta