-3% henkilöautojen varaosista

Kiertokangen laakerit – Nissan

(löytyi 120 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Kampiakselin laakeri ENGITECH ENT074504 025
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074504 025
14,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri ENGITECH ENT074017 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074017 STD
44,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli KOLBENSCHMIDT TW-1227A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   TW-1227A STD
7,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-4161/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-4161/4 STD
19,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 837 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77837610
15,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri MAHLE 021 PS 20515 025
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   021 PS 20515 025
15,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri ENGITECH ENT074012 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074012 STD
13,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeripesät, kampiakseli ENGITECH ENT074503 025
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074503 025
24,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeriliuskat KOLBENSCHMIDT 37 203 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 203 610
90,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1044GP STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1044GP STD
20,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri KOLBENSCHMIDT 37 204 620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 204 620
24,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli GLYCO A168/2 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   A168/2 STD
4,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT 77980610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77980610
38,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4205/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4205/4 STD
111,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri ENGITECH ENT074016 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074016 STD
15,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta