-3% jousituksesta

Kiertokangen laakerit – Mitsubishi

(löytyi 71 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4194/4 0.25MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4194/4 0.25mm
19,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 714 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77714610
136,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli KOLBENSCHMIDT TW-1845A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   TW-1845A STD
4,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri ENGITECH ENT074007 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074007 STD
10,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeriliuskat NE 181050002000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6150690000
96,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1085A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1085A STD
16,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 752 620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77752620
12,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4143/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4143/4 STD
15,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3930 0.50MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3930 0.50mm
21,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 37130620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37130620
35,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 752 630
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77752630
11,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT MS-1832GP 0.50
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   MS-1832GP 0.50
27,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1131GP 0.50
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1131GP 0.50
14,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri GLYCO H1248/5 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   H1248/5 STD
28,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3988/4 0.50MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3988/4 0.50mm
34,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta