-3% jousituksesta

Kiertokangen laakerit – Mitsubishi

(löytyi 71 tulosta)

Sijoituskriteerit
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT MS-1832GP 0.50
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   MS-1832GP 0.50
27,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4143/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4143/4 STD
15,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja MAHLE 039 HS 21053 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   039 HS 21053 000
22,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1085A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1085A STD
16,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4013 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4013 STD
21,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT 37129620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37129620
65,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 37130620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37130620
35,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 752 620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77752620
12,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli GLYCO A215/2 0.10mm
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   A215/2 0.10mm
5,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri MAHLE 029 PS 19909 025
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   029 PS 19909 025
52,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy, kampiakseli KOLBENSCHMIDT TW-1845A 0.25
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   TW-1845A 0.25
4,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1832GP STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1832GP STD
27,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT CB-1829GP STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1829GP STD
14,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri ENGITECH ENT074508 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074508 STD
12,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri ENGITECH ENT074007 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074007 STD
11,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta