Joulukausi 2024

Kiertokangen laakerit – Mercedes-Benz

(löytyi 128 tulosta)

Sijoituskriteerit
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 77975620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77975620
34,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja NE 6010290000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6010290000
69,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja NE 6010310000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6010310000
58,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja MAHLE 001 PS 20891 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   001 PS 20891 000
64,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri ENGITECH ENT071001 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT071001 STD
12,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri MAHLE 001 HS 10706 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   001 HS 10706 000
44,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja NE 6010160000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6010160000
25,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4243/4 0.50mm
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4243/4 0.50mm
21,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-3771 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-3771 STD
13,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 822 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77822610
26,24 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 827 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77827610
115,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja NE 6110470000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6110470000
27,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri KOLBENSCHMIDT 37 250 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 250 610
34,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 530 600
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77530600
21,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeripesät, kampiakseli KOLBENSCHMIDT 37 204 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 204 610
22,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta