- Pusty
- SAATAVUUS
- Hinta
Kiertokangen laakerit – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT
(löytyi 56 tulosta)
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT071001 STD |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37 196 610 |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 77514600 |
Valmistaja: | GLYCO |
Valmistajan numero: | 71-3817/4 0.25mm |
Valmistaja: | GLYCO |
Valmistajan numero: | 71-4013 STD |
Valmistaja: | GLYCO |
Valmistajan numero: | 71-3477/8 STD |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 77521620 |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 87436600 |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 77973620 |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37 204 620 |
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT074504 025 |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 77522600 |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 77975620 |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37196600 |
Kiertokangen laakerit
Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä
Kiertokangen laakerin vaurio
Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen
Kiertokangen laakerin vaihtaminen
Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta