-3% jousituksesta

Kiertokangen laakerit – Mercedes-Benz

(löytyi 53 tulosta)

Sijoituskriteerit
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 822 610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77822610
25,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3477/8 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3477/8 STD
99,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri KOLBENSCHMIDT 77 973 620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77973620
86,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 87 436 600
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   87436600
14,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri ENGITECH ENT074504 025
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074504 025
12,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselin laakeri KOLBENSCHMIDT 37 204 620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   37 204 620
24,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 521 620
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77521620
74,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3572/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3572/4 STD
27,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-3771 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-3771 STD
14,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4243/4 0.50mm
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4243/4 0.50mm
20,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT 87418610
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   87418610
25,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT 77 522 600
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   77522600
90,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakerisarja KOLBENSCHMIDT 87450600
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   87450600
19,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri MAHLE 001 PS 10702 000
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   001 PS 10702 000
29,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja NE 6010160000
Valmistaja:   NE
Valmistajan numero:   6010160000
25,92 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta