- Pusty
- Hinta
- Kiertokangen laakerit useimmin haetuille tuotemerkeille
Kiertokangen laakerit – MAN
(löytyi 11 tulosta)
Valmistaja: | GLYCO |
Valmistajan numero: | 71-3930 0.50mm |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37086620 |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37 100 600 |
Valmistaja: | MAHLE |
Valmistajan numero: | 029 PL 21920 000 |
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT074019 STD |
Valmistaja: | ENGITECH |
Valmistajan numero: | ENT074524 STD |
Valmistaja: | GLYCO |
Valmistajan numero: | 71-3930 STD |
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37 100 610 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37 100 620 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37086610 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | KOLBENSCHMIDT |
Valmistajan numero: | 37086600 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakerit
Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä
Kiertokangen laakerin vaurio
Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen
Kiertokangen laakerin vaihtaminen
Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta