-3% jousituksesta

Kiertokangen laakerit – Isuzu

(löytyi 11 tulosta)

Sijoituskriteerit
Kampiakselin laakeri ENGITECH ENT074515 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT074515 STD
17,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3626/4 0.25MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3626/4 0.25mm
20,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kampiakselilaakerisarja KOLBENSCHMIDT MS-1625GP STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   MS-1625GP STD
34,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 01-4131/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   01-4131/4 STD
32,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4297/4 0.25MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4297/4 0.25mm
21,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Liitäntäsauvan laakerisarja DNJ RB3104.10
Liitäntäsauvan laakerisarja DNJ RB3104.10
Valmistaja:   DNJ
Valmistajan numero:   RB3104.10
20,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri KOLBENSCHMIDT CB-1624A STD
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   CB-1624A STD
13,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3626/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3626/4 STD
16,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3764/4 STD
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3764/4 STD
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-3626/4 0.50MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-3626/4 0.50mm
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiertokangen laakeri GLYCO 71-4297/4 0.50MM
Valmistaja:   GLYCO
Valmistajan numero:   71-4297/4 0.50mm
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Kiertokangen laakerit

Kiertokangen laakerit sijaitsevat kiertokangen molemmissa päissä. Kaksi puolikuorta käytetään laakereina kierokangen jalkaosan silmässä. Laakerit ovat erittäin monimutkaisia komponentteja, ja erilaisten kuormitusten vuoksi ylempi ja alempi laakerikuori eivät ole symmetrisiä

Kiertokangen laakerin vaurio

Jos kiertokangen laakeri vaurioituu, myös voimansiirto kampiakselille kärsii. Voima siirtyy tällöin ilman täysin toimivia laakereita, mikä lisää myös kampiakselin nivelten kulumista. Vaurioitunut kiertokangen laakeri on sen vuoksi vaihdettava mahdollisimman pian, sillä muutoin moottorin muille osille voi aiheutua vakavia vaurioita. Nykyaikaisiin moottoreihin sovellettavien standardien mukaan valmistajat määräävät yleensä tarkastussäännöissään, että kiertokangen laakerit on vaihdettava noin 200 000 kilometrin jälkeen

Kiertokangen laakerin vaihtaminen

Kiertokangen laakerin vaurioitumisesta ilmoitetaan yleensä selvästi kuultavissa olevalla moottorin kolinalla, ja se on vaihdettava välittömästi. Asennettaessa kutakin yhdystangon laakerikuorta on tärkeintä, että laakerin välys on oikea. Liian suuri välys kiertokankilaakerissa aiheuttaa männän ja kiertokangen pyöristymisen. Jos taasvälys on liian pieni, <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/oljyt-nesteet-3/ >voiteluöljy voi tunkeutua huonosti kiertokangen laakeriliuskaan, mikä aiheuttaa voiteluongelmia ja siten ei-toivottua lisäkitkaa ja lämmönmuodostusta